حداقل حقوق یک کارگر امسال باید چقدر باشد؟/ هدفمندی یارانه ها موجب افزایش تورم در کشور شد

یک عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور تاکید کرد که براساس آمارها و مصوبه شورای عالی کار و طبق تورم و رکود اقتصادی کشور حداقل حقوق یک کارگر امسال باید در حدود ۷ میلیون تومان باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نصراله دریابیگی گفت: هدفمندی یارانه ها در گذشته موجب افزایش تورم در کشور شد و این طرح اخیر که به تصویب شورای محترم نگهبان هم رسید است تورم در جامعه را افزایش خواهد داد و این به نفع کارگران و اقشار ضعیف جامعه نخواهد بود.

ایلنا نوشت: نصراله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به مشکلات فراوان معیشتی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم و مخارج حداقلی  کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

 

در استان مازندران بیش از 70 درصد کارگران بازنشسته حداقل بگیر هستند

 

این مقام مسئول ادامه داد: کدام مدیر و یا مسئول دولتی در کشور با حقوق ماهیانه 2 میلیون و 800 هزار تومان می تواند نیازهای معیشتی خود و خانواده اش را برطرف کند؟!

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از 70 درصد کارگران بازنشسته حداقل بگیر هستند، افزود: جامعه کارگری و بازنشستگی خواهان برگزاری مجدد جلسه شورای عالی کار و اتخاذ تصمیمی برای برون رفت از مشکلات معیشتی این قشر مظلوم هستند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: براساس آمارها و مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق یک کارگر طبق تورم و رکود اقتصادی کشور در سال جاری برای استان مازندران باید چیزی در حدود ۷ میلیون تومان باشد و در عمل اما شاهد دریافتی هایی  بسیار پائین تر از این رقم هستیم و این یعنی سفره کارگران و بازنشستگان روز به روز کوچک تر و خالی تر می شود.

 

هدفمندی یارانه ها موجب افزایش تورم در کشور شد

 

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نقدینگی یارانه ها برای اقشار آسیب پذیر گفت: هدفمندی یارانه ها در گذشته موجب افزایش تورم در کشور شد و این طرح اخیر که به تصویب شورای محترم نگهبان هم رسید است تورم در جامعه را افزایش خواهد داد و این به نفع کارگران و اقشار ضعیف جامعه نخواهد بود.

دریابیگی افزود: افزایش نقدینگی باید در قالب حمایت بیشتر از تولید داخلی و ایجاد اشتغال صورت گیرد تا نقش ضد تورمی را ایفاگر باشد.

  • رضا ارسالی در

    حقوق کارگران کمتر از خط فقر خیانت به کارگر است

  • اکبر بیات ارسالی در

    سلام به شما دوست ان گرامی با وجود این گرانی ها. اخیر بیشتر با عث بیکاری مردم شده است چون اغلب موجب توقف کار ساختمانی ووصول چک ها واقعا مشکل شده منم پول کارکردن دریک کارراباچهارماه اختلاف گرفتم چندتا از مشکل ها مثل گرانی روز به روز ازیک میلیارد یهوی شده یانزده میلیاردمثل اهن سیمان واجر هنوز بازهم جای گران شدن هست اگر هر چه زودتر جلوی این کار گرفته نشه چیزی جز بدبختی برای مردم نخواهدماند

دیدگاه تان را بنویسید