ربیعی:نتیجه دیدار مقابل سپاهان در زمین رقم نخورد/ نویدکیا اول به نیمکت خودش قوانین را توصیه کند

سرمربی تیم مس رفسنجان گفت: بسیار ناراحتم، نتیجه دیدار مقابل سپاهان در زمین رقم نخورد.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس، محمد ربیعی پس از شکست مس رفسنجان مقابل سپاهان در هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدا به تیم سپاهان خسته نباشید و تبریک می‌گویم. این دیدار جزو باخت‌هایی است که از آن بسیار ناراحتم چون به هیچ عنوان حق تیم ما نبود. از مجموعه تیمم جانانه تشکر می‌کنم به دلیل رعایت صحیح تاکتیک‌هایی که مدنظرمان بود. فکر می‌کنم بسیار درست بازی کردیم. این بازی جزو بازی هایی است که نتیجه آن به جای اینکه درون زمین رقم بخورد، روی تصمیمات رقم خورد.

سرمربی مس رفسنجان اضافه کرد: صحیح و غلط آن را کار ندارم. سوالم این است که چطور داور خودش نزدیک صحنه است و کمک داور هم نزدیک است. کمک داور اول بازی تحت تاثیر اعتراضات یک گل سالم را برمی‌گرداند؟ از همان جا شیرازه بازی پاشیده شد. تا قبل از گل دوم که این اتفاقات افتاد، یک بار دیگر بازی را ببینید. ببینید مس رفسنجان  چگونه بود و سپاهان بزرگ چطور بود. برای ما خیلی فرق می‌کند. شنیدم محرم نویدکیا گفته که ما از قوانین اطلاع نداریم نباید زیاد اعتراض کنیم. این حرف را قبول دارم، ولی فکر کنم نیمکت آنها به سمت کمک داور رفتند. من برای نویدکیا و مجموعه سپاهان خیلی احترام قائلم. فکر می‌کنم این توصیه را اول باید به نیمکت خودشان بکند. خیلی مشهود بود، بعد ما رفتیم به داور گفتیم تحت تاثیر آنها قرار نگیرد که از طرف سرپرست سپاهان هم حرف بدی به ما زده شد.

ربیعی تصریح کرد: مس رفسنجان نشان داد شبیه تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر آمده، نیست. خوب هم بازی کردیم، گل بسیار تاکتیکی زدیم  و دقیقا آدرسی هست که تعیین کرده بودیم. می‌دانستیم سپاهان چگونه بازی می‌کند، تلاش کردیم و منفذها را بستیم. دو غفلت داشتیم. 

وی با اشاره به نیمه دوم اضافه کرد: در نیمه دوم فکر می‌کنم بهتر از نیمه اول بازی کردیم. مخصوصا در اداره بازی، رفته رفته ما بودیم که شرایط خوبی روی دروازه حریف داشتیم ولی روی یک اشتباه که خودمان به بازیکن سپاهان پاس دادیم و آنها تیم باتجربه‌ای هستند از این غفلت ما استفاده کردند.

سرمربی مس رفسنجان اظهار داشت: به هر حال این پیروزی را به سپاهان تبریک می‌گویم، اما تبریک ویژه‌تر را به تیم خودم می‌گویم به دلیل اینکه نه تنها عقب‌نشینی نکردیم و به جای یک فوتبال خیلی بسته، فوتبال بازی کردیم و در خیلی از اوقات توانستیم مالک بازی باشیم. موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و در زمان‌هایی هم توانستیم پرس خوبی را ایجاد کنیم. در تمام صحنه‌هایی که تله‌گذاری کرده بودیم، هر بازیکن سپاهان که توپ می‌گرفت ما با دو نفر پرس دوجهته می‌کردیم. 

ربیعی افزود: خیلی خوب این کارها را انجام دادیم و از بچه‌ها بابت اجرای درست تاکتیک تشکر می‌کنم. من به بازیکنانم می‌گویم حق‌تان شکست نبود. امیدوارم این شکست که ناخواسته رخ داد، پلی برای پیروزی‌های بعدی باشد، ولی رفسنجان مظلوم فعلا همیشه مظلوم است، امیدوارم این تیم از مظلومیت دربیاید و ان‌شاءالله انصاف هم در قبال این تیم رعایت شود. هر حرفی هم بزنیم ضمن اینکه از ادبیات من نیست، بعدا هم جریمه خواهم شد از گفتن یک سری حرف‌ها.

وی اضافه کرد: ولی من با تیمی بازی داشتم که نزدیک 10 روز استراحت داشت، اما ما با 4 روز آمدیم، هر چقدر خواستیم بازی را فقط یک روز عقب بیندازند، این اتفاق نیفتاد. امروز در لیگ برتر فقط یک بازی بود، دلیل آن را نمی‌دانم ولی باز هم تمکین می‌کنیم. امیدوارم من اشتباه کرده باشم، ولی الان فیلم را دیدم. توپ با شدت به بازیکن ما خورده، نمی‌دانم در آن لحظه دست را چه کار کند؟ دست او نه باز بوده و نه حرکتی داشته، قوانین داوری هر دقیقه تفسیر می‌شوند. با چند کارشناس صحبت کردیم، آنها گفتند گل مشکلی نداشته، اگر بازی 2 بر هیچ می‌شد نتیجه را چیز دیگری می‌دیدم. 

سرمربی مس رفسنجان در مورد اینکه آیا از شرایط تیم از ابتدای فصل تا هفته هشتم رضایت دارد، گفت: من در مورد همین بازی مطلبی را بگویم؛ بچه‌های ما بعد از اتفاقات داوری از لحاظ روانی لطمه خوردند. ما بین دو نیمه بازیکنان را از لحاظ روانی متمرکز کردیم، تایید حرف من ورود به زمین و 15 دقیقه ابتدایی بازی است. ما تیم را متمرکز کردیم که کار سختی است. این برای مس رفسنجان یک پرش است که دو سه بازیکن سپاهان برای کنترل بازی در 10 دقیقه آخر روی زمین افتادند. 

ربیعی گفت: محمد محبی بازیکن ملی‌مان را دوست دارم، ولی وقتی او روی زمین افتاد ما که در ضد حمله شرایط خوبی داشتیم، توپ را بیرون زدیم. بعد او دوباره بلند شد. این نشان می‌دهد مس رفنسجان کم‌کم روند خوبی را در پیش می‌گیرد. توقع از این تیم نباید بالا باشد. از دسته اول با اقتدار به لیگ برتر آمده و من محکم این را می‌گویم که تیم را در لیگ برتر حفظ می‌کنم. هدف اول ما این است. حالا بازی‌های ما مورد پسند بقیه هست خدا را شکر، هر چقدر رتبه ما بالاتر باشد خدا را شکر، تلاشمان را می‌کنیم، تیم من تیمی است که برای موفقیت تلاش می‌کند و این معلوم است.

وی افزود: این تیم به یک سری چیزها قانع نیست و این معلوم است، به هر حال باید در ابعاد دیگر هم قوی‌تر شویم. اتفاق امروز اگر برعکس می‌شد، آیا داور رأی را برای سپاهان برمی‌گرداند؟ نمی‌دانم، شاید این کار را می‌کرد. من فقط سوال کردم. افکار عمومی می‌توانند این سوال را در ذهنشان پاسخ بدهند. من به عنوان سرمربی این تیم در دو سالی که سرمربی بودم، هر بازی که تیم انجام داده، روند رو به جلو داشته، از لحاظ روانی بچه‌ها خواستن و تلاش‌شان بیشتر است. 

سرمربی مس رفسنجان گفت: تیم من با 4 روز فاصله آمده بازی کرده، شما ببینید از لحاظ آمادگی جسمانی و تاکتیکی در چه شرایطی بود. یادمان نرود حریف سپاهان است، به نظر من جزو دو تیم پرمهره لیگ است. وقتی شرایط نیمکت‌تان طوری باشد که بازیکن ملی‌پوش‌تان را دقیقه 80 به زمین می‌آورید، ببینید چقدر از لحاظ مهره غنی هستید و چقدر شرایط این باشگاه فرق می‌کند. وقتی یک تیم این طور بازی کند، شاید جایی هم نتیجه را این طور بدهد. غفلت هم کردیم و نمی‌خواهم همه چیز به سمت داوری برود. تیم عملکرد خوبی داشته اما دو غفلت کردیم. روی هر  دو صحنه گل خودمان توپ را به سپاهان دادیم.

ربیعی تصریح کرد: خودمان تقدیم کردیم و بعد آنها آمدند. با آنکه تمام راه‌های نفوذ آنها را بسته بودیم. راه‌ها و منفذهای مقابله با سپاهان را هم کاملا می‌دانستیم. از همان جا هم ضربه زدیم و حتی می‌توانستیم بهتر هم نتیجه بگیریم. موقعیت آن چنانی هم به سپاهان ندادیم. این تیم فوتبال را با بازی مالکانه انجام می‌دهد. زمان‌هایی آنها مالک بودند، اما از پاس‌ها برخلاف بازی با نساجی یا تیم‌های دیگر اجازه ندادیم موقعیتی روی دروازه ما ایجاد شود. گفتم در هر جایی که یک بازیکن سپاهان صاحب توپ بود با تمریناتی که داشتیم و برنامه‌ریزی 2 به یک دفاعی می‌کردیم و این کار سختی است. به نظر روی این قضیه خیلی خوب کار کردیم. 

وی ادامه داد: در بحث ترنزیشن هم بد نبودیم. پنجمین بازی متوالی است که متاسفانه حین بازی تعویض اجباری انجام می‌دهیم. امروز هم متاسفانه محمد قاضی را اجبارا تعویض کردیم. عقیل کعبی را هم نداشتیم. همه اینها تاثیرگذارند، ولی باز هم به تمامی شاگردانم به خاطر تلاش مضاعف و رشادتی که داشتند و تمرکز و هوش فنی که در بازی ارائه دادند تشکر می‌کنم. این باخت جزو معدود باخت‌هایی است که آن را نمی‌پذیرم. فکر می‌کنم حق‌مان باخت نبود ولی به تیم سپاهان از صمیم قلب تبریک می‌گویم و گلایه‌ای ندارم.

 

دیدگاه تان را بنویسید