گزارش واکنش آلرژیک شدید به واکسن کرونای آمریکا

با گزارش ۶ مورد واکنش آلرژیک شدید داوطلبان نسبت به واکسن کووید۱۹، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا دستور العمل جدیدی صادر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از فاکس نیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا روز گذشته اعلام کرد از  واکنش های شدید آلرژیک میان دریافت کنندگان واکسن کووید ۱۹ باخبر شده است. در همین راستا این مرکز توصیه کرد افرادی که قبلا سابقه واکنش آلرژیک نسبت به محتویات هر یک از واکسن های کووید۱۹ دارند، نباید واکسن مذکور را دریافت کنند.

مهر نوشت؛ البته این بدان معنا نیست که افراد مبتلا به آلرژی نمی توانند واکسن کووید۱۹ را تزریق کنند.

 در وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا آمده است: توصیه می شود افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک شدید دارند که مربوط با واکسن یا داروهای تزریقی نیست (مانند آلرژی به مواد غذایی، حیوانات، سم ها، عوامل محیط زیستی یا لاتکس) همچنان می توانند واکسن ویروس کرونا را دریافت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: افرادی که سابقه آلرژی به داروهای خوردنی، سابقه خانوادگی واکنش های آلرژیک دارند یا ممکن است که واکسن واکنش آلرژیک معتدل تری نشان دهد نیز می توانند واکسن را دریافت کنند.

این مرکز توصیه کرده افرادی که دارای سابقه آلرژیک نسبت به واکسن های دیگر دارند درباره دریافت واکسن کووید۱۹ باید با پزشک خود مشورت کنند.

طبق آمار موجود از بین ۲۷۲ هزار دریافت کننده ۶ مورد واکنش شدید گزارش شده است.

تمام این ۶ مورد در بازه مراقب از دریافت کننده (۳۰ دقیقه پس از دریافت واکسن برای افرادی با سابقه آلرژی شدید و ۱۵ دقیقه برای افراد دیگر) گزارش شده اند.

دیدگاه تان را بنویسید