سجادی: مسائل بهداشتی ژاپن در بالاترین سطح است/فخری: اردوی تفتیان بدون هماهنگی بود

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: ژاپن آمادگی کامل را برای المپیک دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نصرالله سجادی در نشست خبری اظهارداشت: آبان ماه کمیته برگزاری بازیهای توکیو با ۲۰۶ کمیته ملی المپیک به صورت وبینار جلسه‌ای برگزار کرد. تاکید این بود اگر کرونا با همین شرایط باشد بازی‌های المپیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: در خصوص امنیت بازی‌ها، حمل و نقل، تغذیه ورزشکاران و ... مدیران این بازی‌ها گزارشاتی دارند که نشان از آمادگی ژاپن دارد. تمام شرکت‌کنندگان ۷۲ ساعت قبل از حرکت باید آزمایش کرونا را بدهند علاوه براین چون تا آن زمان تکلیف واکسن مشخص می‌شود، همه باید واکسن بزنند، اگر کشوری واکسن نداشته باشد از طریق IOC واکسن داده می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو خاطرنشان کرد: میزبان تاکید داشت همه مسائل بهداشتی در زمان بازی‌ها در بالاترین سطح انجام می‌شود. کارگروهی از طرف IOC تشکیل شده که نمایندگان دولت ژاپن، کمیته برگزاری بازی های توکیو و سازمان بهداشت جهانی حضور دارند و گزارشات لحظه به لحظه را ارائه می‌دهند.

سجادی یادآور شد: رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در سالن تمرین، اسکان، هتل‌ها، حمل و نقل و رستوران‌ها انجام می‌شود و در جریان بازی‌ها از شرکت کنندگان به صورت رندومی تست می‌گیرند. آنها مصمم هستند بازی‌ها برگزار شود. اوایل سال ۲۰۲۱ نشست دیگری با سرپرستان کاروان اعزامی برگزار می‌شود، رزروها به قوت خود باقیست اما زمان دیگری برای تجدید نظر صورت می‌گیرد.

وی در خصوص بازدید توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از توکیو، گفت: او پیامی داد مبنی براینکه آرزوی دیدار ورزشکاران را در سال آینده دارد‌.

سجادی درباره کاهش سهمیه وزنه‌برداری در المپیک، گفت: ما فقط در ۲ وزن می‌توانیم در المپیک شرکت کنیم. تمامی امتیازاتی که افراد گرفته‌اند به قوت خود باقیست. 

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت درباره اینکه پیش از این قرار بود کشورها در شهرهای مختلف ژاپن اردوی تدارکاتی داشته باشتد، این برنامه لغو فعلا چیزی برای لغو نگفته‌اند اما بستگی به وضعیت کرونا دارد. قرار بود بسکتبال به اردو برود اما فعلا حرفی برای لغو نیست.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در مورد اینکه بودجه فدراسیون ها 100 درصد پرداخت شده و فردی مانند حسن تفتیان مدعی است یک ریال از این بودجه را دریافت نکرده است، گفت: دوومیدانی بلاتکلیفی را در سیستم مدیریتی داشت که مدتی است به ثبات رسیده است.

وی افزود: تفتیان حقوقش از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است. اردوی فرانسه هم بدون هماهنگی بود که پولی بابت آن دریافت نکرد. اما کلیه برنامه های دیگر او با هماهنگی فدراسیون انجام می شود.

دیدگاه تان را بنویسید