گزارش جی پلاس از فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس یک- اولسان 2 / VAR بلای جان سرخ پوشان شد و رویای شاگردان گل محمدی تحقق پیدا نکرد

دیدار تیم‌های پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا با برتری دو بر یک نماینده کُره به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 15:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی رفت و این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود نماینده کُره به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، مهدی شیری، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک،  امید عالیشاه و مهدی عبدی.

ترکیب اولسان: جو سوهوک، دیوی بولتویس، پارک جوهو، کیم این‌سونگ، سین جین‌هو، جونیور پینتو، یون بیت‌گارام، وون دوجائه، کیم تائه‌هوان، کیم کی‌هی و لی چونگ‌یونگ.

داور: عبدالرحمان ابراهیم الجاسم

نیمه نخست/ پرسپولیس 1 - اولسان 1

دقیقه 6: ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود پرسپولیس را مدافعان اولسان با ضربه سر دور کردند.

دقیقه 7: کار خوب بازیکنان پرسپولیس و ارسال بشار رسن به اولین موقعیت بازی تبدیل شد، اما توپ به مهدی عبدی نرسید و به بیرون رفت.

دقیقه 9: حرکت ترکیبی بازیکنان اولسان با ضربه فنی یون بیت‌گارام از پشت محوطه جریمه همراه شد که ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه حامد لک برخورد کرد و به شکلی فوق‌العاده خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 13: شوت سنگین احمد نورالهی پس از برخورد به مدافع هلندی اولسان با فاصله اندک راهی کرنر شد.

دقیقه 18: ارسال تند و تیز بازیکن اولسان از جناح راست با ضربه سر جونیور نگرائو از روی خط شش قدم همراه شد، اما این ضربه از روی دروازه لک به بیرون رفت.

دقیقه 20: پس از حملاتی که دو تیم روی دروازه یکدیگر داشتند بازی کمی متعادل شد. با این حال تیم کره‌ای در حفظ توپ و ایجاد موقعیت موفق تر از سرخپوشان عمل کردند.

دقیقه 21: تیم کره‌ای صاحب یک موقعیت خوب پشت محوطه جریمه شد که ضربه محکم بازیکن این تیم را حامد لک با مشت دفع کرد. در این دقایق تیم اولسان فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس وارد کرد.

دقیقه 35: پس از حملاتی که تیم کره‌ای داشت پرسپولیس چند دقیقه‌ای نبض بازی را در اختیار گرفت و یک ضربه کرنر هم روی دروازه حریف ارسال کرد اما ثمری نداشت. در این دقیقه بشار رسن پاس در عمقی را برای عبدی ارسال کرد اما توپ به او نرسید.

دقیقه 40: هر چند پرسپولیس تلاش کرد تا نبض بازی را در اختیار بگیرد و فرصت بازیسازی به تیم حریف را ندهد اما مهره‌های هجومی و تاثیرگذار این تیم آنقدر نبود که بتواند از این برتری برای رسیدن به دروازه حریف استفاده کند. 

 دقیقه 42: پرسپولیس روی حرکت مهدی عبدی صاحب سومین ضربه کرنر خود شد که این ضربه را امید عالیشاه روی دروازه اولسان ارسال کرد اما توپ بلند او از روی سر همه بازیکنان عبور کرد و ثمری برای سرخپوشان نداشت.

دقیقه44: ارسال از جناح راست روی دروازه اولسان فرصت را در اختیار مهدی عبدی قرار داد اما برخورد او با مدافع اولسان باعث سرنگونی اش شد.

 دقیقه 45: اشتباه مدافع اولسان در دفع توپ باعث توپگیری مهدی عبدی شد و این بازیکن پس از چند متر حرکت با توپ درون محوطه جریمه ضربه دقیقی را به سمت دروازه زد که توپ به تور چسبید و سرخپوشان یک بر صفر جلو افتادند.

در حالی که بازی وارد وقت‌های اضافه شده بود داور روی یک صحنه مشکوک شد و درخواست ویدئوچک کرد که در بازبینی پنالتی تایید شد و جونیور ضربه را زد که لک ضربه اول را مهار کرد اما در برگشت این بازیکن توپ را به تور دروازه چسباند تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم/ پرسپولیس 1 - اولسان 2

پرسپولیسی‌ها در شروع نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حملاتی را هم روی دروازه حریف پی ریزی کردند اما نتوانستند خطر جدی را ایجاد کنند.

دقیقه 53: توپی که روی دروازه پرسپولیس ارسال شده بود با دست مهدی شیری برخورد کرد که در صحنه اول داور متوجه این صحنه نشد اما بعد از درخواست ویدئو چک دومین ضربه پنالتی به سود تیم اولسان اعلام شد. مهدی شیری در این صحنه بی احتیاطی کرد که و وقتی به توپ نرسید با دست به آن ضربه زد تا دومین پنالتی را به تیم حریف هدیه کند.

این ضربه در دقیقه ۵۵ توسط جونیور به گل دوم تبدیل شد. این بار لک بر خلاف ضربه حرکت کرد.

دقیقه 60: پرسپولیس تلاش برای در اختیار گرفتن بازی را آغاز کرد و تیم اولسان هم علاوه بر تمرکز در خط دفاعی چشم به ضد حمله داشت تا بتواند از جلو کشیدن بازیکنان پرسپولیس استفاده کند.

 دقیقه 70: پرسپولیس حملاتش را روی دروازه حریف ادامه داد اما تاکتیک مناسب تیم کره‌ای برای خنثی کردن این حملات به خوبی جواب داد و دفاع چند لایه آنها اجازه نداد سرخپوشان صاحب موقعیت خطرناکی شوند.

دقیقه 77: تیم کره‌ای در یکی از ضد حملاتی که ایجاد کرد تا درون محوطه جریمه پرسپولیس پیش آمد اما ضربه آرام بازیکن این تیم را حامد لک مهار کرد. 

 دقیقه 84: مدافع تیم فوتبال اولسان درون محوطه جریمه روی احمد نورالله‌ی فشاری وارد کرد که منجر به سرنگونی او شد که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشتند اما پس از ویدئوچک داور قطری پنالتی بودن این صحنه را رد کرد.

دقیقه 89: بشار رسن پشت محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت خوب برای شوتزنی شد اما ضربه او به مدافعان پر تعداد اولسان خورد و در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

در پنج دقیقه وقت اضافه پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما حملات این تیم راه به جایی نبرد تا سرخپوشان در دومین رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازهم ناکام بمانند و نتوانند طلسم سال‌ها جام نگرفتن تیم‌های ایرانی را بشکنند.

دیدگاه تان را بنویسید