طراح صحنه فیلم‌های «جیمزباند» و «تایتانیک» درگذشت

پیتر لامونت با سابقه فعالیت در فیلم‌های جیمزباند و تایتانیک در ۹۱ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، پیتر لامونت نامزد ۴ جایزه اسکار که روی ۱۸ پروژه از فیلم‌های جیمزباند کار کرد و یک جایزه آکادمی اسکار نیز برای طراحی صحنه «تایتانیک» دریافت کرد، در ۹۱ سالگی درگذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مرگ لامونت روز گذشته توسط صفحه رسمی باند ۰۰۷ اعلام شد و بیانیه‌ای در این مورد از طرف مایکل ویلسون و باربارا براکلی تهیه کنندگان این مجموعه مشهور، به اشتراک گذاشته شد.

در این بیانیه آمده: پیتر لامونت یکی از اعضای محبوب خانواده باند و یک فرد مهم در صنعت فیلمسازی بود. او به طور جدایی ناپذیری از سال ۱۹۶۴ و فیلم «پنجه طلایی» با طراحی جیمزباند در ارتباط بود. او در ۱۸ فیلم از ۲۵ فیلم سینمایی جیمزباند حضور داشته است. او نمونه یک شخص موفق بود که ثابت کرد با استعداد و تلاش می‌توانید به رویاهایتان برسید.

لامونت در سال ۱۹۹۸ برای فیلم تایتانیک از سوی آکادمی اسکار جایزه بهترین طراح صحنه را گرفت و برای فیلم‌های «ویولن‌زن روی بام» در سال ۱۹۷۱، «جاسوسی که مرا دوست داشت» در سال ۱۹۷۷، و «بیگانگان» در سال ۱۹۸۶ نامزد دریافت این جایزه شد. لامونت، دکوراتور فیلم «گلوله آتشین» و کارگردان هنری جلوه‌های ویژه فیلم «مونریکر» بود. آخرین فعالیت او نیز در سال ۲۰۰۶ با فیلم سینمایی «کازینو رویال» از مجموعه فیلم‌های سینمایی جیمز باند با بازی دنیل کریگ رقم خورد.

دیدگاه تان را بنویسید