فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر فجر منتشر شد/ نمایشگاه کتاب بلگراد ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود

هفته گذشته پس از انتصاب دبیران پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، فراخوان این جشنواره ادبی هم منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات کشورمان روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

 

فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منتشر شد

جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری خدا پانزدهمین دوره این جشنواره نیز در سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آثاری که در سال ۱۳۹۸ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد را در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

تلاش تولیدکنندگان محصولات فرهنگی برای معرفی بیشتر حاج قاسم سلیمانی به نسل جدید

نشست خبری پویش «قهرمان من» با حضور محمد یقینی دبیر این پویش فرهنگی، حجت الاسلام جمال سبحانی مدیر انتشارات جمال و سعید ابراهیم اعلایی تولیدکننده نوشت افزار و اسباب بازی برگزار شد. این پویش، با محوریت تولید نوشت افزار و اسباب بازی و کتاب با نگاه به مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، محمد یقینی گفت: تا کنون ۵۰ هزار تولیدکننده در حوزه تولید محصولاتی با محوریت حاج قاسم سلیمانی فعالیت داشته اند. تلاش می‌کنیم تعداد آن‌ها پس از پویش قهرمان من به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تولیدکننده برسد. حدود ۵۰۰ محصول با محوریت حاج قاسم در کشور تولید شده است و سعی می‌کنیم پس از پویش این تعداد را به دو برابر برسانیم.

دبیران پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند

سید عباس صالحی در احکامی جداگانه، دکتر مریم جلالی، شاعر، مترجم و مدرس دانشگاه را به عنوان دبیر علمی و مصطفی راضی جلالی، شاعر و مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران را به عنوان دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود

شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد قرار بود در تاریخ ۴ تا ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ (۲۵ اکتبر تا ۱ نوامبر ۲۰۲۰) به صورت فیزیکی برگزار شود، اما به دلیل گسترش شیوع کرونا به تعویق افتاد. با اعلام رسمی شورای نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد به دلیل تشدید شیوع این ویروس، امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ وجود ندارد.

شصت و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد صرفاً با ۸ نشست محدود با حضور نمایندگان ناشران و نویسندگان در سالن تشریفات ساختمان نمایشگاه برگزار شد.

انتشار فراخوان شناسایی و جمع‌آوری محصولات کودک و نوجوان

در آستانه اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پویش ملی «قهرمان من» با هدف معرفی و عرضه محصولات کودک و نوجوان با محوریت این شهید عزیز به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی «ایران نوشت» برگزار می‌شود.

پویش «قهرمان من» ضمن اطلاع‌رسانی و معرفی محصولات تولید شده در راستای ادای دین تولیدکنندگان به این شهید بزرگ، بستر‌های تهیه این محصولات را برای مخاطبان سراسر کشور و علاقمندان حاج قاسم سلیمانی فراهم می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید