کاوانی رسما به نژادپرستی متهم شد

ادینسون کاوانی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس بر سر استوری اینستاگرامی‌اش به نژادپرستی متهم شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهاجم ارگوئه ای موفق این روزهای یونایتد چندی پیش در دیدار مقابل ساوتهمپتون برای شیاطین سرخ درخشید و ۲ گل هم به ثمر رسید. او پس از بازی به شدت خوشحال بود و در شبکه‌های اجتماعی به ابراز خوشحالی پرداخت.

فوتبالی نوشت: یکی از دوستان کاوانی یک استوری برای او منتشر کرد که در آن نوشته بود از تو ممنونم و کاوانی هم در پاسخ به او گفته بود «کراسیاس نگریتو». این استوری در اینستاگرام کاوانی بازنشر شده بود و خود کاوانی هم متوجه نبود کلمه نگریتو به معنای سیاه، معنی کاملا نژادپرستانه‌ای دارد زیرا بعدا اعالم کرد منظورش نجیب بوده و این کلمه چنین مفهومی دارد. کاوانی ساعاتی بعد استوری خود را پاک کرد اما تحقیقات درباره این حرکت آغاز شد و حالا خبر رسیده اتحادیه فوتبال انگلیس او را متهم شناخته است.

در بیانیه‌ای که در این رابطه منشر شده آمده است: کاوانی به دلیل انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی به نژادپرستی متهم است. طبق قوانین، پستی که او منتشر کرده یک توهین به نژاد و رنگ یا قوم است. او باید تا روز دوشنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۱ پاسخگوی اتهام خود باشد.

باشگاه منچستر یونایتد البته در سایت خود در این رابطه نوشته: تمام بازیکنان منچستر به قوانین احترام می‌گذارند و به مبارزه با نژادپرستی می‌پردازند. آن‌ها به همکاری با اتحادیه ادامه می‌دهند. باشگاه و کاوانی  به طور شفاف بیان می‌کنند که این مهاجم پشت پیامش هیچ منظوری نداشته و زمانی که متوجه شده مفهوم بدی دارد پس از پاک کردن آن هم عذرخواهی کرده. باشگاه و بازیکن اکنون در اتهام را در نظر می‌گیرند و طبق آن به اتحادیه پاسخ می‌دهند.

دیدگاه تان را بنویسید