جی پلاس

قاضی دیدار پرسپولیس و اولسان را بیشتر بشناسید/ داور قطری برای ایران خوش یمن است؟

فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی به گروه داوری از قطر واگذار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در فاصله دو روز تا فینال لیگ قهرمانان آسیا، پیش بینی ها درست از آب در آمد و AFC قضاوت این دیدار را به گروه داوری از کشور میزبان واگذار کرد تا به نوعی از خدمات این کشور برای برگزاری این رقابت ها به صورت متمرکز قدردانی کرده باشد.

در نتیجه عبدالرحمن الجاسم (داور وسط)، رمضان النعیمی (کمک داور اول)، سعود احمد الشمری (کمک داور دوم) و خمیس الماری (داور VAR) از کشور قطر، قضاوت این دیدار مهم را در حضور سران فوتبال دنیا از جمله جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و همینطور چفرین رئیس یوفا بر عهده خواهد داشت.

*کارنامه داور قطری

مهم ترین نکته درباره عبدالرحمن الجاسم داور 33 ساله این بازی، تجربه بالای او در عین جوانی است و از امیدهای فوتبال آسیا و جهان برای قضاوت دیدارهای مهم به شمار می رود؛ جایی که او در 32 سالگی فینال جام جهانی باشگاه ها میان لیورپول و فلامینگو برزیل را قضاوت کرده است.

او نخستین داور آسیایی است که دوره های کمک داور ویدیویی را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سپری کرده . این موضوع حاکی از سرمایه گذاری قطر و فوتبال آسیا روی این داور جوان دارد که روز شنبه یکی دیگر از مهم ترین دیدارهای عمرش را قضاوت خواهد کرد.

در کارنامه داوری عبدالرحمان جاسم قضاوت برای تیم ملی ایران هم دیده می‌شود. او یک بار در سال 2019 در جام ملت های آسیا بازی ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی را سوت زده که بازی با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان کی روش تمام شد.

پیش از این هم او یک بار دیدار دوستانه ایران و ونزوئلا را قضاوت کرده که این بازی هم یک - یک تمام شد. در واقع هر دو دیداری عبدالرحمان برای یک تیم ایرانی عهده دار بود، شکستی برای ایران رقم نخورده است.

از دیگر نکات کارنامه این داور جوان، می توان به 55 پنالتی، 479 کارت زرد و 8 کارت قرمز در 139 بازی اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید