سی و نهمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا؛

شیخ احمد: بر این باورم که ما همیشه همبستگی و اتحاد نشان می دهیم/ توماس باخ: OCAشریک قابل اعتماد ما است

رئیس شورای المپیک آسیا در سی و نهمین نشست مجمع عمومی این شورا که بصورت حضوری و غیرحضوری در عمان آغاز شده است بر اتحاد و همبستگی کشورهای عضو تاکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شیخ احمد الفهد آل صباح، رئیس شورای المپیک آسیا با تاکید بر شایستگی نامزدهای کسب میزبانی بازی های آسیایی گفت: "بر این باورم که ما همیشه همبستگی و اتحاد نشان می دهیم و به همین دلیل سعی می کنم راه حلی پیدا کنم. من از هر دو شهر بازدید کرده ام و آنها آماده میزبانی بازی های آسیایی در سال 2030 هستند.

آنها از پشتیبانی مالی و زیرساخت های ورزشی عالی از همه سطوح دولتی برخوردار هستند.  سعی خواهم کرد تا به یک موقعیت برد-برد دست یابیم". در ابتدای جلسه، رئیس کمیته ارزیابی OCA ، آقای آندره کرایوکوف، دبیرکل کمیته المپیک قزاقستان، گزارش ارزیابی سفر خود را در ماه نوامبر ارائه داد و اظهارداشت: " که هر دو شهر "از هر فرصت و پتانسیل بالایی" برای میزبانی  بیست و یکمین دوره بازی های آسیایی برخوردار هستند". 
 
توماس باخ: OCAشریک قابل اعتماد ما است
 
رئیس کمیته بین المللی المپیک ، توماس باخ در سی و نهمین مجمع عمومی OCA در مسقط ، عمان از شورای المپیک آسیا به عنوان "شرکای قابل اعتماد" جنبش المپیک تقدیر و تشکر کرد.
 
باخ خاطرنشان ساخت که آسیا با میزبانی دو دوره بعدی بازیهای المپیک  یعنی توکیو 2020 در تابستان سال آینده و بازیهای المپیک زمستانی پکن 2022  و نوزدهمین بازیهای آسیایی در هانگژو، چین در سپتامبر 2022 در "مرحله اصلی جهان ورزش" قرار دارد. من می خواهم از شرکای چینی و دوستانمان بخاطر تلاشی که برای موفقیت و ایمنی همزمان این بازیها انجام می دهند تشکر کنم.
 
توماس باخ افزود: از OCA و همه کمیته های ملی المپیک بخاطر داشتن چنین شرکای قابل اعتمادی در کنار ما تشکر کنم چراکه منتظر این دو سال خارق العاده المپیک در پیش رو هستیم. امروز ما در بسیاری از زمینه ها از یک همکاری بسیار قوی برخوردار هستیم. در زمینه ارتقا ارزش های المپیک ، اطمینان از ورزش ایمن و قرار دادن ورزش در خدمت جامعه همکاری می کنیم. جنبش المپیک می تواند بر این پایه های محکم بنا شود و سهم بزرگی در بهبود جهان پس از بحران جهانی ویروس کرونا داشته باشد. از داشتن شرکای قابل اعتمادی مانند OCA در کنار خود خوشحالیم زیرا نه تنها با چالشهای بسیاری که این بحران دارد ، بلکه حتی بیشتر از این با فرصتهای موجود روبرو هستیم.  بنابراین اجازه دهید ما مانند گذشته که در ورزش؛ از این فرصت ها استفاده کنیم و بهترین تحولات را به آن بدهیم". 
 
رئیس کمیته بین المللی المپیک با تاکید بر تلاشهای شایان میزبانان توکیو2020 اظهارداشت: "تقریباً روحیه المپیک را اکنون احساس می کنید". باخ تسهیلات را "خارق العاده" توصیف کرد و گفت: "بازیهای المپیک توکیو یک جشن همبستگی و مقاومت بشریت خواهد بود". 

دیدگاه تان را بنویسید