جی پلاس

نیمه تاریک ماجرای علی دایی و اورتون

در ورزش ایران که چهره های بین المللی انگشت شمار دارد، یک خبر مبهم درباره همکاری علی دایی با اورتون، می تواند سروصدای بسیار زیادی میان علاقه مندان ایجاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ یکی از مهم ترین خبر روزهای گذشته مربوط به علی دایی، اسطوره بی بدیل فوتبال ایران است که به واسطه دوران بازیگری خود در دنیای فوتبال شناخته شده و از اعتبار زیادی نسبت به سایر اهالی فوتبال در محافل بین المللی برخوردار است.

علی دایی مدت‌ ها است که در فوتبال ایران فعالیتی ندارد و به دلیل شخصی و همینطور برخی کارشکنی ها از سوی نهادهای غیرورزشی، فعلا عطای کار در ایران را به لقای آن بخشیده است. با این حال رسانه معتبر آلمانی "کیکر" در خبری مبهم و نه چندان دقیق، مدعی شده که دایی در آستانه همکاری با تیم اورتون است که مالکیت آن در اختیار فرهاد مشیری، میلیونر ایرانی است.

این نشریه آلمانی با بیان اینکه مشیری خواهان همکاری با دایی شده، نوشته است: هنوز‌ مشخص نیست باشگاه اورتون در چه زمینه‌ای با دایی همکاری خواهد کرد، اما مسئله‌ای که روشن است این همکاری در زمینه مربیگری نخواهد بود. هدایت اورتون این روزها برعهده کارلو آنچلوتی مربی پرافتخار و نامدار ایتالیایی است.

خبر کوتاه و مبهم از علی دایی طی روزهای گذشته با اشتیاق زیادی از سوی اهالی فوتبال دنبال شد و برخی تلاش کردند هر چه زودتر اظهارنظری از علی دایی درباره صحت و سقم این خبر داشته باشند؛ خبری که برای فوتبال ایران خوشحال کننده است.

با این حال محمد دایی که در سال های گذشته در کنار برادرش در تیم های مختلف حضور داشته و ارتباط نزدیکی با او دارد، اطلاعی از این ماجرا نداشت و کاملا نسبت به این موضوع و همکاری با اورتون ابراز بی اطلاعی کرد و گفت چیزی از زبان برادرش نشنیده است.

*وقتی یک خبر مبهم خوشحالمان می‌کند

اگر چه خبر کیکر از دایی مثبت است اما به همین اندازه برای فوتبال ایران ناراحت کننده است که در ورزش و فوتبال دنیا و در موقعیت های بین‌ المللی تا این حدود کم رنگ است چرا که یک خبر کلی و مبهم در مورد علی دایی، توانسته سر و صدای زیادی را به وجود آورد؛ خبری که نمونه آن در گذشته هم شنیده شده بود.

به طور کلی فوتبال و ورزش ایران چهره های بین المللی کمی دارد. در گذشته چهره هایی مانند الکس نوری، سرمربی سابق وردربرمن هم توانستند برای مدتی نامی برای خود دست و پا کنند اما امثال او هم بزرگ شده و پرورش یافته ایران نیستند و در جامعه ای با سبک و سیاق متفاوت رشد کردند.

این خلاء که در ماجرای علی دایی بیش از پیش نمود پیدا کرده، در آینده هم استمرار خواهد داشت چرا که وضعیت کنونی فوتبال و ورزش ایران هیچ نشانی از ورود به عرصه های بین المللی و تاثیرگذاری در دنیای ورزش در آینده ندارد.

تا وقتی که اصلاحات ساختاری در ورزش ایران از جمله فوتبال رخ ندهد و مسئولان در گیر و دار مسائل حاشیه ای و تبلیغاتی هستند، مطمئنا چهره هایی مانند علی دایی، رسول خادم، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و ... هم ساخته نخواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید