ناسا جِرم اسرار آمیز دور زمین را شناسایی کرد+ عکس

کارشناسان ناسا اعلام کردند، جرمی که در حال چرخش دور زمین است به عنوان یک سیارک شناسایی شده، در واقع باقی‌مانده موشک از یک مأموریت شکست خورده است.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، به نقل از سی تی جی ان، براساس بیانیه آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا جرم موقتی که در حال چرخش دور زمین است، یک موشک 54 ساله است و نه یک سیارک.

 فارس نوشت؛ طبق محاسبات ناساJPL ، این جسم با سرعت ۱۸۸۰ مایل در ساعت (۳۰۲۵ کیلومتر در ساعت) یا ۰.۸۴ کیلومتر در ثانیه (۰/۵ مایل در ثانیه) از قمر زمین عبور کرد. این سرعت برای یک سیارک بسیار کم است.

به گفته محققان ناسا این شیء که سیارک ۲۰۲۰SO نام گرفته، زباله فضایی است که باقی مانده از پرتاب موشک موشک ۵۴ ساله Atlas Centaur ۷ است.

پل چوداس، مدیر مرکز تحقیقاتی اشیاء نزدیک زمین در ناسا بر این باور که آنچه سیارک ۲۰۲۰SO نام گرفته در واقع موشکی قدیمی است. 

این شی پس از کشف در ماه سپتامبر به عنوان یک سیارک طبقه بندی شد، اما پل چوداس، کارشناس ارشد ناسا بلافاصله نسبت به آن مشکوک شد و درنهایت بررسی ها نشان داد، این جرم باقی مانده یک موشک از یک مأمورت شکست خورده است که در سال 1966 به مدار زمین پرتاب شده است.

دیدگاه تان را بنویسید