عکس/ توئیت جالب مهدی ترابی در زادروز شهید عباس بابایی

بازیکن سابق پرسپولیس توئیتی برای زادروز شهید عباس بابایی منتشر کرد و نوشت: زادروزت مبارک مرد رویاهای من.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ مهدی ترابی ، بازیکن سابق پرسپولیس که در حال حاضر در العربی قطر توپ می زند، با ارسال توئیتی در زادروز شهیدعباس بابایی نوشت:‌ زادروزت مبارک مرد رویاهای من .

عباس بابایی  (زاده ۱۴ آذر ۱۳۲۹ در قزوین – درگذشته ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ در سردشت) سرتیپ خلبان نورثروپ اف-۵ و اف - ۱۴ تام‌کت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون عملیات فرماندهی این نیرو از ۹ آذر ۱۳۶۲ تا ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ بود.

عباس بابایی پس از ۶۰ مأموریت جنگی موفق، در صبح روز ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۶، مصادف با روز عید قربان، همراه با سرهنگ علی محمد نادری به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار صحیح اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای اف–۵ از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمدند و وارد آسمان عراق شدند. بابایی و نادری پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در منطقه عملیاتی سردشت در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ مورد هدف شلیک توپ ضدهوایی شیلکا ۲۳ میلی‌متری پدافند خودی سپاه پاسداران قرارگرفتند و بابایی که در کابین عقب حضور داشت از ناحیه سر مجروح و بلافاصله کشته‌شد. وی در این هنگام ۳۷ سال داشت. پیکر وی در گلزار شهدا در جنوب شاهزاده حسین قزوین به خاک سپرده شد.

مهدی ترابی

دیدگاه تان را بنویسید