وضعیت بازار بورس و فرابورس + جدول/ 15 آذر 99

امروز (15 آذر) بازا بورس با افت ۶هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات همراه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،امروز شنبه (۱۵ آذر ماه) بازار در اکثر نمادها منفی و متعادل آغاز بکار کرد.

نمادهای حکشتی، فارس و انرژی۳ بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای شستا، شپنا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

برترین عرضه وتقاضا در نمادهای بورسی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ آذر

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای فرابورسی

 

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ آذر

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت با افت ۳ درصد در قیمت ۵۴۰ تومان در حال داد و ستد است. وتجارت در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت همراه و در قیمت ۳۹۱ تومان قرار دارد. دی رشد ۴ درصد دارد و در قیمت ۵۳۹۶ تومان داد و ستد می‌شود. وبصادر افت ۱ درصد دارد و در قیمت ۳۵۶ تومان قرار دارد. وپارس با عقب گرد ۲ درصد قیمت مواجه است و قیمت در حال معامله در این دقایق ۴۳۵ تومان است.

نماد های_وب با رشد حداکثری قیمت با صف خرید بیش از ۳۴ میلیون سهم در قیمت ۳۱۱۸ تومان همراه است.

نماد‌های تاپیکو و وبانک به گردونه معاملات باز می‌گردند.

در میان عرضه‌های حاکم شده بر کلیت روند بانکی‌ها شاهد افزایش تقاضا و شکل گیری صف خرید بروی نماد دی هستیم. حجم معاملات در این نماد تا به این لحظه بیش از ۱۱ میلیون سهم است.

افزایش تقاضا در گروه فرآورده‌های نفتی معاملات نماد‌ها را در مسیر دیگری قرار داد و شاهد پیشروی بیش از ۲ درصدی قیمت در نماد #شبریز هستیم. سهم در قیمت ۳۲۹۵ تومان قرار دارد. شپنا در محدوده صفر تابلو ودر قیمت ۱۸۶۳ تومان قرار دارد. شبندر نیز در مسیر سبز شدن قرار گرفت. شتران در محدوده صفر تابلو در حال معامله است.

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس در کمتر از یک ساعت، ۴ هزار واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید بیش از دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۷۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید چخزر، خودکفا و کگهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیش از ۴۵۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۲۰۰میلیارد تومان (۰.۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۲۰میلیارد تومان (۰.۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۸۶.۱۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۲۰۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن بیش از حدود ۲۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی» با فشار فروش ۱۸۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۰درصد از سه هزار ۹۲۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار ۴۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۳۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

مخابراتی نیز با معاملاتی متعادل همراه اند. اخابر و همراه با گرایشی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خزامیا با گذر از حجم بیش از ۳۲ میلیون سهم در سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

نماد شستا با افزایش تقاضا توانست با رشد بیش از ۲ درصد در محدوده ۳ هزار تومان قرار بگیرد. حجم معامله تا به این لحظه بیش از ۱۳۰ میلیون سهم است.

حقیقی‌ها امروز حدود ۶۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۵۵۹۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸ درصد یعنی ۱۳۷۱۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «مواد و محصولات دارویی» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد خودرو، خبهمن و وپارس لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به آریان، شستا و بپاس معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران خودرو معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه گذاری پارس آریان با برتری ۵۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹۵ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۳۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۴۰میلیارد تومان بود.

دیدگاه تان را بنویسید