گزارش جی پلاس؛

معاملات بازار بورس فردا چگونه پیش خواهد رفت؟ / پیشبینی قیمت پالایش یکم/ در هفته گذشته چه اتفاقاتی در بازار سرمایه رخ داد؟

روند بهبودی بازار سرمایه در روزهای هفته دوم آذرماه ادامه یافت و نظرات مختلفی در خصوص ادامه این روند در هفته اینده وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و درآمد جی پلاس: بازار سرمایه در هفته دوم آذر ماه همچون هفته گذشته خود روندی صعودی طی کرد به طوری که شاخص کل نسبت به هفته گذشته،  با توجه به فاکتورهای تاثیر گذار بر بازار  رشد  103 هزار واحدی را تجربه کرد.

در یک هفته گذشته بازار در اولین روز کاری خود با افزایش شاخص مواجه شد و همین موضوع در روزهای دیگر هفته هم تکرار شد ولی در نهایت بازار بورس با اضصلاح کوچکی به تعظیلات آخر هفته رفت. 

 از عوامل مهم افزایش قابل توجه بازار در هفته گذشته می توان به اخبار کاهش نرخ سود بانکی، عدم افزایش نرخ سود بین بانکی، تصمیمات شورای عالی بورس، ارزندگی سهام ها، بازگشت سرمایه داران حقیقی و ... اشاره کرد.

 شاخص کل اکنون در کانال یک میلیون و  چهارصد هزاری ایستاده و  امیدها در خصوص صعود آن به کانال  بالاتر افزایش یافته است و برخی کارشناسان با توجه به معاملات خوب روز پایانی معاملات هفته نخست آذر ماه، از حمایت شاخص در روزهای آینده خبر دادند.

شاخص کل، شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب در ارقام 1.470.980 ، 423.167 و 18.465 واحد ایستاده اند که در این بین نماد شرکت های بزرگ روزهای امیدوارکننده تری را طی کردند.

بازار بورس بیشترین تاثیر  را از نمادهای شپنا، شتران، فارس، خودرو، اخابر، کگل، شستا و فملی گرفت و در بازار فرابروس نیز صبا، شگویا، آریا، ذوب و مارون بیشترین تاثیر گذاری را بر شاخص داشتند. 

گروه فلزی و  پالایشی روند صعودی تجربی کردند و گروه بانکی نیز توانست در اغلب بانکی صف های فروش خود را جمع شده ببیند ولی با اینحال با اصلاح قیمت همراه بودند.

سهام عدالت که در ابتدای هفته ارزش خود را در حدود 11 میلیون تومان دید در پایان هفته با افزایش حدود 800 هزار تومانی ارزش خود روبرو شد.

 دارایکم توسط نوسان گیرها، علی رغم ارزش ذاتی 26 هزار تومانی خود، در بازه 20-18 هزار تومانی حرکت کرد و صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم نیز  در بدترین شرایط ممکن از زمان فروش این واحدها توسط دولت قرار گرفته بود،  پس از بازگشایی با 5 درصد سود همراه شد ولی پیش بینی می شود که این صندوق نیز در روزهای آینده پایین تر از ارزش ذاتی خود معامله شود. 

 

معاملات هفته آینده پس از پالس های خوب بازار می تواند شاخص بورس را به کانال های بعدی هدایت کند اگرچه اخبار مرتبط با نرخ دلار و دولت جدید آمریکا و مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی ممکن است بر شدت نوسانات بیفزاید.

 با توجه به رشد قیمت اغلب گروه ها، اصلاح قیمتی سهام شرکت ها در روزهای آینده، دور از ذهن نخواهد بود.

از سوی دیگر برخی کارشناسان با توجه به مقاومت شاخص در ارتفاع یک میلیون و دویست هزاری و ورود تدریجی سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری و افراد حقیقی به بازار بورس، روند رشد شاخص را ادامه دار پیشبینی می کنند. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید