سیدصالحی عنوان کرد؛

سپاهانِ محرم یک اشکال دارد که باید روی آن کار کند

پیشکسوت فوتبال گفت: در سپاهان در خط هافبک مهره‌ها معمولاً قابلیت دفاعی کمتری دارند و تیم رو به جلو حرکت می‌کند و در این شرایط خط دفاع فشار بیشتری را متحمل می‌شود و باید تمرکز بیشتری داشته باشد و کم اشتباه باشد و این موضوعی است که به نظرم سپاهان باید بیشتر روی آن کار کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدمهدی سیدصالحی در خصوص دیدار هفته سوم لیگ برتر میان سپاهان و تراکتور اظهار داشت: این بازی مثل همیشه حساسیت خاص خودش را داشت و این دو تیم از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران هستند که همیشه مدعی قهرمانی اند و به همین دلیل بازی‌هایشان جذاب و حساس است. به نظرم دو تیم از لحاظ اینکه با سرمربیان جدید و با تغییر سبک در روش بازی‌شان لیگ جدید را شروع کردند هنوز به شرایط ایده آل نرسیدند و نیاز به زمان دارند ولی سپاهان به واسطه بازیکنان خوبی که دارد توانست بازی را مدیریت کند و پیروز شود.

ایلنا نوشت؛ وی افزود: سپاهان در این بازی نسبت به هفته اول با هفته دوم که تغییرات زیادی در ترکیبش ایجاد کرده بود فقط یک تغییر نسبت به بازی قبل داشت و محبی جای خلعتبری وارد زمین شد و این یک پوئن مثبت است که انگار محرم نویدکیا به ترکیب ایده‌آل خود نزدیک شده است و در هفته‌های بعد این موضوع بیشتر هم نمایان خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه در ترکیب کنونی سپاهان مهره‌های اسم و رسم دار زیادی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، عزت پورقاز، مهدی کیانی و... نیمکت نشین هستند هم گفت: به هر حال داشتن تیم پر مهره مزیت‌هایی دارد و مشکلاتی هم دارد از جمله اینکه باید بازیکنان به خوبی مدیریت شوند که مطمئنم کادر کنونی از پس این کار بر می‌آید و از طرفی تیمی که برای قهرمانی در دو جام می‌جنگد و یک فصل فشرده در پیش دارد به تمام بازیکنانش بازی می‌رسد. مثلاً مهدی کیانی یکی از هافبک‌های دفاعی خوب ایران است که در کار تخریبی و به چپ و راست زدن از بهترین‌ها است ولی نویدکیا ترجیح می‌دهد از بازیکنی تکنیکی و فانتزی‌تر مثل کریمی استفاده کند که این سبک مورد علاقه بازی اوست. یکی از نکاتی که سیستم‌های این شکلی دارند این است که در خط هافبک مهره‌ها معمولاً قابلیت دفاعی کمتری دارند و تیم رو به جلو حرکت می‌کند و در این شرایط خط دفاع فشار بیشتری را متحمل می‌شود و باید تمرکز بیشتری داشته باشد و کم اشتباه باشد و این موضوعی است که به نظرم سپاهان باید بیشتر روی آن کار کند.

سیدصالحی در مورد وضعیت تراکتور و کسب تنها 2 امتیاز از 3 بازی هم گفت: به نظرم منصوریان از مربیان کاربلد و امتحان پس داده فوتبال ماست و در هر تیمی رفته چند هفته طول کشیده تا تفکراتش جا بیافتد و به نظرم اینجا هم احتیاج به زمان دارد. تراکتور از لحاظ بازیکن تیم خوبی است ولی متاسفانه در این تیم به سرمربی فرصت داده نمی‌شود و از زمانی که آقای زنوزی روی کار آمده در دو فصل 5-6 سرمربی مختلف داشتند و این اتفاق خوبی نیست و باید یک سرمربی که انتخاب می‌شود زمان در اختیارش قرار دهیم. تراکتور هم به نظرم بعد از چند هفته می‌تواند با سیستم جدید 3 دفاعه که منصوریان در نظر گرفته آداپته شود و روی دور نتیجه گیری بیافتد و به نظرم تیم خوبی هستند.

وی در مورد رکوردی که در لیگ برتر در جابجایی بین تیم‌ها داشت و حالا فرزاد حاتمی با رفتن به پیکان آن را شکست هم گفت: اینکه زیاد بین تیم‌ها جابجا شوی برای من رکورد محسوب نمی‌شود و مهم این است که هر جا رفتم بازیکن تاثیرگذاری بودم و از بهترین گلزنان آن تیم بودم. اگر من در 4 تیم بزرگ فوتبال ایران بازی کردم بروید آمارم را ببینید که هر فصل چند گل زدم. برای مثال در تراکتور گل زن دوم فصل شدم و این مسائل چیزهایی است که برایم ارزشمند است. من هم می‌توانستم تا 40 سالگی به فوتبالم ادامه دهم و در 3-4 تیم دیگر بازی کنم ولی برای خودم ارزش قائل بودم و نخواستم از آن سطحی که برای خودم تعیین کردم پایین‌تر بروم. آقای فرزاد حاتمی امیدوارم در تیم جدیدش موفق باشد ولی من به این موضوع به چشم رکورد نگاه نمی‌کنم و دنبال القابی مثل مارکوپولو نیستم.

 

دیدگاه تان را بنویسید