گزارش جی پلاس؛

معاملات بازار بورس فردا چگونه پیش خواهد رفت؟/ در هفته گذشته چه اتفاقاتی در بازار سرمایه رخ داد؟

روند بهبودی بازار سرمایه در روزهای هفته اول آذرماه ادامه یافت ولی با توجه به برخی تحرکات در سیر معاملات، نگرانی ها در خصوص رشد بازار افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و درآمد جی پلاس: بازار سرمایه در هفته نخست آذر ماه همچون هفته گذشته خود روندی صعودی طی کرد به طوری که شاخص کل نسبت به هفته گذشته،  با توجه به فاکتورهای تاثیر گذار بر بازار  رشد 22 هزار واحدی را تجربه کرد.

در یک هفته گذشته بازار در اولین روز کاری خود با افزایش شاخص مواجه شد و همین موضوع در روزهای پایانی هفته هم تکرار شد.

 از عوامل مهم افزایش قابل توجه بازار در هفته گذشته می توان به اخبار کاهش نرخ سود بانکی، عدم افزایش نرخ سود بین بانکی، تصمیمات شورای عالی بورس، ارزنذگی سهام ها، بازگشت سرمایه داران حقیقی و ...

 شاخص کل اکنون در کانال یک میلیون و  سیصد هزاری ایستاده و  امیدها در خصوص صعود آن به کانال  بالاتر افزایش یافته است و برخی کارشناسان با توجه به معاملات خوب روز پایانی معاملات هفته نخست آذر ماه، از حمایت شاخص در روزهای آینده خبر دادند.

شاخص کل، شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب در ارقام 1.367.248 ، 395.131 و 16951 واحد ایستاده اند که در این بین نماد شرکت های بزرگ روزهای امیدوارکننده تری را طی کردند.

بازار بورس بیشترین تاثیر  را از نمادهای شپنا، شتران، فارس، خودرو، اخابر، کگل، شستا و فملی گرفت و در بازار فرابروس نیز صبا، شگویا، آریا، ذوب و مارون بیشترین تاثیر گذاری را بر شاخص داشتند. 

گروه فلزی و  پالایشی روند صعودی تجربی کردند و گروه بانکی نیز توانست در اغلب بانکی صف های فروش خود را  جمع شده ببیند.

سهام عدالت که در ابتدای هفته ارزش خود را در حدود 10 میلیون تومان دید در پایان هفته با افزایش حدود یک میلیون تومانی ارزش خود روبرو شد.

 دارایکم توسط نوسان گیرها، علی رغم ارزش ذاتی 26 هزار تومانی خود، در بازه 19-18 هزار تومانی حرکت کرد و صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم نیز  در بدترین شرایط ممکن از زمان فروش این واحدها توسط دولت قرار گرفته بود، توانست ضرر خود را به میزان 5 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش دهد. 

صندوق های پالایش یکم در صورت ادامه روند صعودی بورس، در هفته آینده از ضرردهی خارج خواهند شد. 

معاملات هفته آینده پس از پالس های خوب بازار می تواند شاخص بورس را به کانال های بعدی هدایت کند اگرچه اخبار مرتبط با نرخ دلار و دولت جدید آمریکا ممکن است بر شدت نوسانات بیفزاید.

از سوی دیگر روند سینوسی بازار در ساعات میانی معاملات برخی روزهای هفته گذشته که روند شاخص را تغییر می داد به یکی از ریسک های بازار تبدیل شده است چرا که  خروج متضررین ماه های گذشته و افزایش عرضه توسط آنها و رفتار ضدحمایتی برخی حقوقی ها نگرانی ها در خصوص روند بازار را تقویت کرده است. 

دیدگاه تان را بنویسید