پیشکسوت استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

رشیدی: مطمئنم فکری هم از کلماتش ناراحت است/ استقلال باید به سراغ حل مشکلات برود

پیشکسوت استقلال در واکنش به کلمات زشت محمود فکری بعد از بازی با فولاد می گوید او عصبی بوده و از کوره در رفته است. به خودم اجازه نمی دهم این مطلب را تایید کنم اما مطمئنم فکری هم از بیان این کلمات و منتشر شدن آن ناراحت است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دیدار تیم‌های استقلال و فولاد همانند فصل گذشته با اتفاقات تلخی برای آبی‌پوشان تهرانی همراه بود. شاگردان محمود فکری که در این دیدار ابتدا با گل وریا غفوری پیش افتاده بودند، در پایان با خوردن دو گل از سوی شاگردان جواد نکونام شکست خوردند تا ضمن پاره شدن نوار شکست ناپذیری فکری در لیگ برتر، استقلال اولین باخت خود را تجربه کند.

شکست در این مسابقه حساس تمام اتفاقات نبود. درگیری  فکری با شیخ دیاباته در کنار زمین از دیگر اتفاقات تلخ بازی برای استقلالی‌ها بود. از طرفی  مصدومیت محمد دانشگر و بی‌اطلاعی کادرفنی از این موضوع باعث شد آبی‌ها تقریبا 10 دقیقه 10 نفره بازی کنند.

مهم‌ترین حاشیه این دیدار، ویدیو منتشر شده از مکالمه محمود فکری و محمد قاسمی‌نژاد بازیکن فولاد است که سرمربی استقلال با ادبیات زشت و بیان کلمات ناموسی، از تیم حریف و سرمربی آن‌ها انتقاد می‌کند! این اتفاق باعث شکایت فولاد خوزستان و دعوت فکری به کمیته انضباطی شده است و احتمالا تبعات بدی را برای این مربی به دنبال داشته باشد.

در حال حاضر اردوگاه استقلال بهم ریخته و وضعیت مانند یک هفته قبل و پیروزی مقابل مس رفسنجان نیست. برای سروسامان بخشیدن به این وضعیت، نیاز به تمرکز و بررسی تمام اتفاقات این دیدار دارد تا استقلالی ها با کمترین تلفات از این اتفاق عبور کنند.

منصور رشیدی، پیشکسوت استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره شکست استقلال در دیدار مقابل فولاد خوزستان اظهار کرد: به هر جهت بهتر بود این بازی با می‌ بردیم یا مساوی می کردیم. گرفتن امتیاز از این دیدار خارج از خانه اهمیت بالایی داشت. از طرفی فولاد تیم کوچکی نیست و نشان داده توانایی های زیادی دارد. ای کاش در این دیدار شکست نمی خوردیم ولی این اتفاق رخ داده و حالا باید به سراغ حل مشکلات بروند.

او با اشاره به عملکرد ضعیف خط هافبک استقلال یادآور شد: به طور قطع فولاد تیم برتر میدان بود. آن ها با داشتن بازیکنان فیزیکی و جنگنده کنترل وسط زمین را در اختیار گرفتند و تقریبا رضاوند، اسماعیلی و باقری از جریان بازی خارج شده بودند. استقلال در طول 90 دقیقه حرفی برای گفتن نداشت. در نتیجه مهدی قایدی و ارسلان مطهری تغذیه نشدند. روی گل‌های خورده باید به اشتباهات خط دفاعی اشاره کنم. روی هر دو گل بازیکنان ما مقصر بودند و این اتفاقات باید به سرعت جمع شود.

این کارشناس فوتبال درباره گل نخست فولاد از روی ضربه ایستگاهی اظهار کرد: مسئله مهم این است که گل احمدزاده با آن قد و قامت کوتاه درس‌ های زیادی برای استقلالی ها دارد. آن ها در این دیدار اصول اولیه یارگیری را فراموش کرده بودند. وقتی بازیکنی مانند احمدزاده با این قد و قامت با سر گل می زند پس کارتان ایراد دارد. در ضربه پنالتی هم مرادمند خیلی بد بازیکن حریف را زد. به اعتقاد من در این صحنه اصلا نیازی به پریدن نبود چرا که بازیکن فولاد در شرایط لازم برای ضربه زدن قرار نداشت. می توانست از زمین بلند نشود و در روی زمین توپ را دفع کند. همیشه نیازی به دوندگی و تلاش بیش از حد نیست بلکه باید باهوش باشید.

رشیدی درباره تعویض های محمود فکری و اضافه کردن یک مدافع در دقیقه 70 گفت: کادرفنی استقلال کم تجربه نیست و آن‌ها باید فضا را مدیریت کنند. نباید فکری را در کنار زمین تنها بگذارند. تا جای ممکن باید به او مشاوره فنی بدهند. به نظرم تعویض های استقلال خیلی دیر بود. اولا آوردن دانشگر به زمین هیچ سودی برای تیم نداشت. چرا تیمی با وجود اختلاف یک گل باید دفاع کند؟ از طرفی فکری خیلی دیر به فکر تغییر روند بازی افتاد. مشخص بود که استقلال در وسط زمین مشکل دارد اما بازیکنی اضافه نشد. به قول فکری، این شکست به موقع بود. او باید فشار سرمربی استقلال بودن را تحمل می کرد.

فولاد خوزستان - استقلال- لیگ برتر فوتبال

رشیدی درباره درگیری دیاباته و فکری و احتمال بدتر شدن وضعیت در رختکن استقلال گفت: تا جای ممکن باید مربی از تنش دوری کند. این اتفاق روی روحیه بازیکنان تاثیر منفی می گذارد. اگر چه من از این ماجرا خبر ندارم و نمی دانم چه اتفاقی رخ داده ولی بازیکن باید مطیع مربی باشد. دیاباته را بازیکنی حرفه ای می دانم و روی همین مسئله نمی دانم چه اتفاقی در کنار زمین افتاده که فکری عصبی شده است. باید این اختلاف به زودی حل شود.

او درباره 10 نفره شدن استقلال در دقایق پایانی و عدم اطلاع کادرفنی از این موضوع تاکید کرد: کادر پزشکی استقلال باید این موضوع را به اطلاع فکری می رساند. او درگیر بازی شده و فراموش کرده تیمش یک بازیکن ندارد. این اتفاق به خاطر کم تجربگی کادر پزشکی بوده که به تازگی استخدام شده اند.

این پیشکسوت با بیان اینکه استقلال باید از حواشی دوری کند گفت: این تیم نیاز به آرامش دارد. خیلی زمان می برد که کادرفنی بر اوضاع مسلط شود. به فکری حق می دهم هنوز تیمش را به خوبی آماده نکرده باشد چرا که دیر اضافه شد اما باید از حواشی دوری کند. محمود فکری جوان است و نیاز به زمان بیشتری دارد. فکر می کنم او به مرور زمان تبدیل به مربی بهتری می شود و استقلال را با آماده شدن همه بازیکنان به وضعیت مطلوبی می رساند.

رشیدی درباره ویدیو منتشر شده از محمود فکری و توهین این مربی به بازیکنان و سرمربی فولاد گفت: او عصبی بوده و از کوره در رفته است. وقتی حواشی را کنترل نکنید ممکن است اسیر این اشتباهات شوید. به خودم اجازه نمی دهم این مطلب را تایید کنم اما مطمئنم فکری هم از بیان این کلمات و منتشر شدن آن ناراحت است. همه مربیان این روزهای سخت را تجربه می کنند اما مسئله مهم این است که هر کسی چه واکنشی از خود نشان می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید