اعلام زمان آغاز مسابقات والیبال زنان و مردان آسیا

پیش نویس تقویم کنفدراسیون والیبال آسیا در سال ۲۰۲۱ مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

سایت فدراسیون والیبال، به دنبال همه‌‌گیری و شیوع ویروس کرونا در آسیا و جهان، کنفدراسیون والیبال آسیا تمامی رویدادهای سال ۲۰۲۰ خود را لغو و پیش‌نویس برنامه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۱ قاره کهن را مرداد ماه سال جاری ارائه کرد که شامل ۱۸ رویداد والیبال سالنی و ساحلی بود.

این برنامه در نشست هیات رئیسه جدید کنفدراسیون والیبال آسیا بازنگری و علاوه بر نظرخواهی از روسای فدراسیون‌های ملی کشورهای آسیایی، برای اعلام آمادگی نهایی میزبان‌ها و تیم‌های شرکت کننده، قید زمانی تعیین شد تا برنامه مسابقات به شکل نهایی نزدیک‌تر شود.

برآورد اولیه از پیام فدراسیون‌های ملی کشورهای آسیایی، برگزار نشدن مسابقات قهرمانی رده‌های سنی دختر و پسر آسیاست. بنابراین برای حضور نمایندگان قاره کهن در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان ۲۰۲۱ جهان، باید به رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال استناد کرد.

برای ۴ رویداد قهرمانی باشگاه‌های مردان و زنان آسیا و قهرمانی مردان و زنان آسیا نیز برنامه پیشنهادی زیر، مد نظر قرار گرفته است به شرطی که در تاریخ‌های تعیین شده، میزبان‌ها و تیم‌های شرکت کننده اعلام آمادگی کرده باشند.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا از ۲۲ تا ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ و قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از پنجم تا دوازده اردیبهشت سال آینده به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

جی پلاس، بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا نیز بر اساس این برنامه از ۷ تا ۱۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی چین برگزار می‌شود.

همچنین بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه سال آینده به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

این چهار رویداد به شرطی در تاریخ‌های ذکر شده برگزار می‌شود که تیم‌های شرکت کننده، از تاریخ ۲۶ دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده باشند و شرایط کشورها نیز برای میزبانی از نظر کنفدراسیون والیبال آسیا مناسب باشد.

در نهایت، کنفدراسیون والیبال آسیا تا تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه برای برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، تا ۱۴ اسفندماه برای برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، تا ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۰ برای برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا و تا ۱۴ تیرماه سال آینده برای برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید