«گاتهام ۲۰۲۰» نامزدهایش را معرفی کرد/ آغاز فصل جوایز سینمایی

در میان نامزدهای جوایز گاتهام امسال «دارم به پایان چیزها فکر می‌کنم»، «شاید نابودت کنم» و «نگهبانان» بیشترین نامزدی‌ها را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با اعلام نامزدهای جوایز گاتهام فصل جدید اهدای جوایز سینمایی شروع شد. این جوایز که با پشتیبانی «پروژه فیلم مستقل» و برای تجلیل از فیلم‌های مستقل اهدا می‌شود امسال سی‌امین دوره برگزاری‌اش را جشن می‌گیرد.

مهر نوشت: معمولاً جوایز «گاتهام» آغازگر روندی است که با اهدای جوایز اسکار به پایان می‌رسد؛ هرچند برندگان گاتهام معمولاً با برگزیدگان اسکار یکی نیستند.

در این رقابت فیلم‌هایی که با بودجه‌ای بیش از ۳۵ میلیون دلار ساخته شده باشند جایی ندارند و به همین دلیل فیلم‌های مطرح سال چون «۵ هم خون» ساخته اسپایک لی، «منک» ساخته دیوید فینچر، «آسمان نیمه‌شب» ساخته جورج کلونی در این رقابت جایی نیافتند.

امسال گزارش شده بود که ۱۵۴ فیلم بلند در رقابت جای گرفته‌اند در حالی که سال پیش تعداد فیلم‌های این بخش به ۱۳۸ عنوان می‌رسید. در بخش مستند اما مثل سال گذشته ۱۲۸ فیلم پذیرفته شدند. در بخش سریال‌های تلویزیونی ۱۶۶ سریال کوتاه و بلند پذیرفته شدند در حالی که سال گذشته ۱۲۲ سریال وارد این رقابت شدند.

در فهرست نامزدهای جوایز گاتهام ۲۰۲۰ در بخش بهترین فیلم بلند «دستیار»، «اولین گاو»، «هرگز به‌ندرت گاهی همیشه»، «سرزمین آوارگان» و «یادگار» جای گرفتند.

در بخش بهترین مستند «۷۶ روز»، «شهرداری»، «ماشین زمان ما»، «هزار زخم»، «زمان» نامزد شدند.

در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی «باکورو»، «لاغر»، «بامزه‌ها»، «خصوصیات متمایز»، «مارتین ادن» و «وولف‌واکرز» به این رقابت راه یافتند.

جایزه بینگهام ری برای بهترین کارگردان نوظهور نیز کارلو میرابلا-دیویس، رادا بلانک، اندرو پترسون، چنینگ گادفری پیپلزو الکس تامپسون را برگزید.

در بخش بهترین فیلمنامه «آموزش نادرست»، «اولین گاو»، «نمونه چهل ساله»، «چهارده» و «گستره شب» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین بازیگر مرد ریز احمد برای «صدای آهن»، چادویک بوزمن برای «اعماق سیاه ما رینی»، جود لا برای «آشیانه»، جان ماگارو برای «اولین گاو»، جسی پلمانزبرای «دارم به پایان چیزها فکر می‌کنم» در رقابت جای گرفتند.

در بخش بهترین بازیگر زن نیکل بهاری برای «خانم نوزدهم»، جسی باکلی برای «دارم به پایان چیزها فکر می‌کنم»، یا-جونگ یون برای «میناری»، کری کون برای «اشیانه» و فرانسیس مک‌دورمند برای «سرزمین آوارگان» نامزد این رقابت شدند.

دیدگاه تان را بنویسید