وضعیت بازار بورس و فرابورس امروز + جدول/ 21 آبان 99

امروز (۲۱ آبان) بازار در آخرین روز معاملاتی هفته با شروع متعادل در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ امروز چهار شنبه (۲۱ آبان ماه) بازار در آخرین روز معاملاتی هفته با شروع متعادل در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در بورس

///

عرضه و تقاضا در فرابورس

///

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در قیمت ۴۲۷ تومان با نوسان مثبت آغاز بکار کرد. ونوین رشد ۱ درصد دارد. وبصادر در قیمت ۲۶۰ تومان دنبال می‌شود.

در گروه فلزات اساسی شاهد نوسانات مثبت در نماد‌های بزرگ و تاثیر گذار این گروه هستیم. فولاد در قیمت ۱۱۷۰ تومان رشد نزدیک به ۱ درصد دارد. فملی با رشد بیش از ۱ درصد همراه است. ذوب با نوسان مثبت همراه و در قیمت ۴۳۰ تومان دنبال می‌شود.

در گروه خودرویی ها:نماد خودرو در قیمت ۳۲۱ تومان قرار دارد و رشد بیش از ۱ درصد را تجربه می‌کند.

شاهد مقاومت خساپا در محدوده بالای ۲۰۰ تومان هستیم. سهم در قیمت ۲۰۹ تومان قرار دارد و پیشروی بیش از ۱ درصد را تا به این لحظه تجربه می‌کند.

شروع متعادل و مثبت نماد خگستر را شاهدیم. سهم در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت همراه است.قطعه ساز‌ها همچنان با افزایش عرضه مواجهند.

در گروه معدنی ها؛ نماد کچاد در قیمت ۱۵۴۶ تومان رشد ۳.۵ درصدی دارد. کگل با رشد ۱ درصد همراه است. کاما صف خرید را تجربه می‌کند.

فرآورده‌های نفتی نیز نوسانی و با گرایشی منفی داد و ستد می‌شوند. شاوان ٬ شپاس و شراز با فشار عرضه همراه اند. شبندر شبریز ونفت نیز منفی و متعادل اند. شتران هم متعادل و مثبت داد و ستد می‌شود.

روز‌های منفی و پر عرضه #حکشتی به نظر به پایان رسید. نماد حکشتی بالاخره در سمت تقاضا با حجمی بالغ بر ۵۹ میلیون سهم با صف خرید همراه شد.

 رشد ۳هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴هزار واحد قرار گرفته است.

خبر قیمت گذاری تایرا‌ها موجب شد تا امروز شاهد شکل گیری صفوف خرید نماد‌های پکویر، پکرمان، پتایر و پاسا باشیم.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هزار و ۶۵۳واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۱۳هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۰۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های حکشتی، خگستر و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹و ۴۵ جمع صف‌های خرید حدود هزار میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش بیش از چهار هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف وآیند، وملی و وشهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۴۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید حکشتی، کاما و خپارس در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۱۰میلیارد تومان (۶۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۹۰۰میلیارد تومان (۴۲ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۰ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۹.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۷۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۶۱۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج کانه‌های فلزی» با تقاضای خرید ۷۳میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۵درصد از پنج هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع بیش از دو هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۷۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود هفت هزار و ۷۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

گروه هتل داری نیز با بهبود تقاضا همراه است. گدنا و گپارس نماد‌های مورد توجه گروه اند. گکوثر مثبت و متعادل داد و ستد می‌شود. #گکیش نماد پر عرضه‌ی گروه است.سمگا منفی و متعادل معامله می‌شود.

نماد‌های خودرو و خساپا مجددا در مدار مثبت قرار گرفتند.

در گروه محصولات شیمیایی نماد آریا در مدار مثبت قرار گرفت و در قیمت ۱۵۷۳۰ تومان در حال داد و ستد است.

آغاز بازارگردانی ۱۲ شرکت دیگر بورسی

شرکت بورس از آغاز عملیات بازارگردانی حق تقدم سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، لابراتور‌های سینا دارو، نفت پارس، بوتان، سرمایه گذاری اعتبار ایران، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت، لبنیات پاک، قند اصفهان، فولاد کاوه جنوب کیش، حفاری شمال و کشاورزی و دامپروی مگسال خبر داد.

در ساعت ۱۰:۴۰ افزایش تقاضا در گروه خودرویی نما خساپا را با رشد ۳ درصد در قسمت ۲۱۲ تومان قرار داد. خودرو در قیمت ۳۲۳ تومان قرار دارد. خگستر به مدار مثبت بازگشت.

شتران به مدار مثبت بازگشت و تا محدوده ۲% مثبت پیشروی داشت.

نماد پترول امروز بازگشایی می‌شود.

در ساعت ۱۰:۵۰ موج تقاضا در گروه بانکی‌ها نماد ونوین را در سقف قیمت روزانه قرار داد. وبملت با رشد بیش از ۲ درصد همراه است. وبصادر در محدوده صفر تابلو مثبت دنبال می‌شود. وپاسار رشد ۲ درصد دارد.

نماد بترانس بالاخره مثبت شد. سهم با رشد ۱ درصد در قیمت ۲۳۵۰ تومان دنبال می‌شود.

در گروه فلزات اساسی فخوز صف خرید دارد. فملی در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

فملی، کگل، کچاد، پارس، فولاد، خودرو بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل را داشته‌اند.

شبندر، شیران، وبصادر، تاصیکو، بورس، شبریز کاهنده‌های اصلی بودند که از افزایش بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند.

خودرو، خساپا، خگستر، وبصادر، و وپارس بیشترین حجم معاملات و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشته است.

بورس سبز شد

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار واحدی به عدد ۱ میلیون ۲۲۱ هزار واحد رسید.

دیدگاه تان را بنویسید