جی پلاس

سوابق ورزشی مرحوم محمود یاوری/ خداحافظی با پدرخوانده!

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال بعد از تحمل یک دوره بیماری، امروز (سه شنبه) دار فانی را وداع گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمود یاوری بعد از تحمل یک دوره بیماری، امروز سه شنبه دار فانی را وداع گفت. 

یاوری متولد ۱۸ مهر ۱۳۱۸ و اهل اصفهان بود که فوتبال خود را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ در این باشگاه عضویت داشت.

یاوری از سال  ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۰ در تیم فوتبال پاس بازی کرد و در نهایت  در سال ۱۳۵۰ به عنوان بازیکن فوتبال، بازنشسته شد.

همچنین او در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شد و در ۶ بازی تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد که  در هر ۶ بازی پیروز شد.

محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشورمان شد.  او در سال ۱۳۵۷ هدایت تیم ملی ب و تیم ملی امید را هم برعهده گرفت.  

او در  سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ دوباره مربی تیم ملی جوانان شد و در سال ۱۳۸۴ هم مدیریت این تیم را برعهده گرفت.  

یاوری در تیم‌هایی همانند سپاهان، ذوب آهن، فجرشهید سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتور سازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل آذین، راه آهن و مس کرمان مربیگری کرده است.  

محمود یاوری به واسطه حضور پررنگش در فوتبال اصفهان لقب پدر خوانده را از آن خود کرده بود.

بهروز صحابه رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۶۳ محمود یاوری ۴۴ ساله را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد. یاوری در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده داشت، اما زمانی که نصرالله سجادی به جای صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد در نهایت یاوری از سرمربیگری تیم ملی کنار رفت.  

یاوری چند ماه درگیر بیماری بود و در نهایت امروز سه شنبه در سن ۸۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان به دیار باقی شتافت.  

 

  • علی ارسالی در

    خدایش بیامرزاد

دیدگاه تان را بنویسید