کاهش 25 درصدی قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار/ کاهش 7 میلیونی تا 2 میلیاردی!

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار خبر داد به طوری که سمند LX که هفته گذشته بیش از 195 میلیون تومان تعیین قیمت شده بود، حال با کاهش7 میلیون تومانی با قیمت 187 میلیون عرضه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سعید موتمنی خاطرنشان کرد: قیمت خودروها از 2 هفته گذشته روند کاهشی را آغاز کرده است که این کاهش قیمت نیز ارتباط زیادی با روند کاهش قیمت دلار دارد.

عصر ایران نوشت؛ وی با اشاره به کاهش 25 درصدی قیمت تمامی خودروها در بازار خاطر نشان کرد: هم اکنون قیمت ها در حال نزدیک شدن به قیمت های شهریور ماه است و امیدواریم تا حبابی که در بازار وجود داشت کاملا تخلیه شود.

موتمنی با بیان اینکه قیمت ها بالایی که اعلام می شد نیز بیشتر بر روی کاغذ وجود داشت و خرید وفروشی بر مبنای آن انجام نشده بود ادامه داد: وقتی قیمت ارز از 22  هزار تومان در شهریور به 32 هزار تومان در پاییز رسید در تمامی بازار ها از جمله بازار خودرو شاهد روند افزایشی قیمت ها بودیم هر چند این قیمت های بالا بیشتر بر روی کاغذ بوده و خرید و فروش واقعی بر مبنای قیمت های پایین تری انجام می شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه میزان دیگر پیش بینی کاهش قیمت را دارید گفت:روند بازار به ثبات آن بستگی دارد و اگر ما با یک جو پایدار مواجه شویم قطعا قیمت ها بیشتر از این پایین آمده و خرید و فروش نیز رونق می گیرد.

 هم اکنون خریداری در بازار وجود ندارد و مصرف کننده واقعی منتظر است تا قیمت ها کاهش بیشتری یابد و بعد اقدام به خرید خودرو کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد چگونگی قیمت خودروها در بازار نیز گفت: در گروه محصولات ایران‌خودرو، به طور مثال در پژو 206 تیپ 2 که تا 260 میلیون تومان هم ارائه می شد هم اکنون با قیمت 205 میلیون تومان هم خریداری وجود ندارد یا سمند LX که هفته گذشته بیش از 195 میلیون تومان تعیین قیمت شده بود، حال با کاهش7 میلیون تومانی با قیمت 187 میلیون عرضه می شود.

دنا پلاس اتوماتیک که تا 650 میلیون تومان در بازار عرضه می شد امروز به 530 میلیون تومان کاهش یافته و پژو405 نیز که قیمت آن تا 205 میلیون تومان رفته بود الان با قیمت 195 میلیون تومان هم مشتری ندارد. پژو 206 تیپ5در محدوده 280 میلیون تومان و 207 اتوماتیک‌ صندوقدار نیز در محدوده 490 میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در گروه سایپا نیز هر دستگاه سایپا 131 که تا 120 میلیون تومان افزایش  قیمت یافته بود، اکنون در بازار به 95 میلیون تومان رسیده است. کوییک هم در محدوده ۱۶۰ میلیون تومان قرار گرفته است.

موتمنی با بیان اینکه  خودروهای خارجی نیز در بازار با کاهش قیمت مواجه شده است گفت: به طور مثال قیمت سانتافه از 3.5 میلیارد تومان به 2.8 میلیارد و هیوندا النترا از 1.7 میلیارد به 1.3 میلیارد کاهش یافته است که این روند کاهشی در خودرویی مانند "بی ام و" 730 بیش از 2 میلیارد تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروادامه داد:  کاهش قیمت در مورد خودروهای مونتاژی نیز  وجود دارد  به طوریکه قیمت مزداد 3 که تا 1.3 میلیارد تومان هم رسیده بود هم اکنون به 1 میلیارد و 50 میلیون تومان، سراتوی سایپا از یک میلیارد و 70 به 950 میلیون و جک اس 5 اتوماتیک از 900 میلیون به 790 میلیون تومان کاهش یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید