وضعیت بازار بورس و فرابورس + جدول / 17 آبان 99

امروز (۱۷ آبان ماه) بازار در اولین روز هفته با توجه ویژه به نماد‌های گروه‌های خودرویی و بانکی آغاز بکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز شنبه (۱۷ آبان ماه) بازار در اولین روز هفته با توجه ویژه به نماد‌های گروه‌های خودرویی و بانکی آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در فرابورس

///

عرضه و تقاضا در بورس

///

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو باگذر از حجم بیش از ۴۲۰ میلیون سهم مجددا با افزایش تقاضا در سقف قیمت روزانه قرار گرفت. خساپا در قیمت ۲۴۰ تومان در حال داد و ستد است.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در قیمت ۴۸۵ تومان با نوسانات مثبت همراه است. وبصادر رشد بیش از ۱ درصد دارد. وپارس، ونوین و وپاسار با نوسان مثبت دنبال می‌شوند.

نماد خساپا مجددا در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد عقب نشینی قیمت‌ها و شکل گیری صفوف فروش بروی نماد‌های این گروه هستیم‌.

فلزات اساسی امروز معاملاتی پر عرضه را تجربه می‌کنند. فولاد٬ فملی٬ ذوب٬ فخوز٬ فاسمین٬ کاوه٬ ارفع٬ فجر و هرمز از جمله نماد‌های منفی گروه اند. فنورد و فماک با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند.

افت ۱۴هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۶هزار واحد قرار گرفته است.

خودرو، خساپا و وبصادر بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و کچاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

محصولات شیمیایی نیز فشار فروش را تجربه می‌کنند. پترول شاروم، شگویا، نوری، شیران، زاگرس، شغدیر، شاراک، کلر، شفن از جمله نماد‌های منفی گروه اند. شصدف پر تقاضا داد و ستد می‌شود. ساینا مثبت و متعادل است.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۸هزار و ۱۶۳واحدی (۱.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۷۲هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۳۱۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خودرو، خساپا و وبصادر در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۹۰میلیارد تومان رسید.

رایانه ای‌ها هم پر عرضه معامله می‌شوند. رانفور٬ مرقام٬ رتاپ٬ سپ٬ مفاخر٬ پرداخت٬ افرا٬ مداران افت قیمت را تجربه می‌کنند. تاپکیش رافزا رکیش با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. آپ متعادل و با گرایشی منفی معامله می‌شود.

گروه هتل داری امروز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. گدنا و گپارس با افزایش قیمت همراه اند. سمگا مثبت و متعادل داد و ستد می‌شود. گکوثر و گکیش نیز پر عرضه‌های گروه اند.

گروه کاشی و سرامیک نیز نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. کپارس٬ کساوه و کصدف نماد‌های پر تقاضای گروه اند. کسعدی نماد پر عرضه‌ی گروه است. کحافظ متعادل و با گرایشی منفی معامله می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۴۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۷۶۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش فولاد، وآیند و وملی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام فولاد مبارکه اصفهان ۳۴۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید جوین، گدنا و کدما در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۳۰میلیارد تومان (۷۵درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۷۰۰میلیارد تومان (۳۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۲نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۹.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «فلزات اساسی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات شیمیایی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۸۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «زراعت و خدمات وابسته» با تقاضای خرید ۲۹میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۰درصد از پنج هزار و ۶۳۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۷۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۷۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

وسپهر در آستانه صف فروش در محدوده قیمتی ۱۱۱۰ تومان قرار دارد.

در میان فشار فروش حاکم بر گروه لاستیک و پلاستیک پکرمان تک نماد پر تقاضای گروه است.

در میان فشار فروش حاکم بر گروه قندی‌ها نماد قپیرا پر تقاضا داد و ستد می‌شود. قزوین تیز مثبت و تعادل است.

شاخص در نیم ساعت پایانی معاملات با افت بیش از ۲۷ هزار واحد در سطح ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار واحد قرار دارد و همچنان شاهد افزایش عرضه و فشار فروش هیجانی حاکم شده بر کلیت بازار هستیم.

در این ساعت ۱۲:۱۰ خودرو مجددا با رشد بیش از یک درصدی همراه شده است.

اُفت ۲۸ هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات

شاخص کل بورس با ریزش ۲۸ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد ۱ میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل (هم وزن): ۳۳۶۴ واحد منفی بود.

ارزش معاملات: ۳۹۴۵ میلیارد تومان

دیدگاه تان را بنویسید