گزینه سرمربی گری تیم ملی والیبال به کرونا مبتلا شد

گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ملی ایران می‌تواند با استفاده از بازیکنان بسیار جنگنده و پخته خود، یک مدعی به حساب بیاید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ اعضای کمیته فنی و اتاق فکر انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، روز یکشنبه در سومین نشست خود با اکثریت آرا «ولادیمیر آلکنو» و «دانیل کاستلانی» را برای هدایت تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های سال 2021 و بازی‌های المپیک توکیو انتخاب کردند.

تسنیم نوشت؛‌ دانیل کاستلانی، مربی باسابقه آرژانتینی درباره مسائل مختلف صحبت کرد.

شرایط کرونا در لهستان چطور است و چه سختی‌هایی در این اوضاع دارید؟
قاره اروپا و لهستان با موج دوم کرونا درگیر هستند. نتیجه آزمایش کرونای من و همه اعضای تیم در چند روز گذشته مثبت بود و به همین خاطر 10 روز قرنطینه شدیم. با بهبود شرایط من و بازیکنان، تمرینات را از سر گرفتیم. 

تیم اولشتین در حال حاضر 2 پیروزی و 4 شکست در لیگ برتر والیبال لهستان دارد. انتظار چنین نتیجه‌ای داشتید و راضی هستید؟
تیم ما بسیار جوان است و همه ما باید با شرایط مالی باشگاه در فصل جدید عادت کنیم و کنار بیاییم. بازیکنان ما در شروع لیگ، خیلی نامنظم بازی می‌کردند ولی در آخرین بازی،‌ پیشرفت محسوسی در عملکرد آنها دیده می‌شد.

شما سید محمد موسوی را در فصل گذشته در اختیار داشتید که بهترین مدافع وسط پلاس لیگا شد. کیفیت بازی او چطور بود و چرا او را در تیم نگه نداشتید؟
دلیل اینکه نتوانستیم موسوی را برای فصل جاری هم حفظ کنیم، مسائل مالی است. از عملکرد سید،‌ بسیار راضی بودیم ولی تصمیم عدم تمدید قرارداد او به هیچ عنوان، فنی نبود.

چقدر از والیبال ایران شناخت دارید؟
طبق مطالعات و مطالبی که اخیرا دیده و شنیده‌ام، شخصیت والیبال ایران، بسیار شبیه به آرژانتین و برزیل است. والیبال، ورزشی بسیار محبوب در ایران به حساب می‌آید و بازیکنان ایرانی، پایه و تکنیک بسیار خوبی دارند. دقیقا به همین خاطر است که تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران در بین تیم‌های برتر جهان جای گرفته‌اند. بازیکنان ایرانی در زمین والیبال، حس بالای رقابت، قدرت طلبی و اشتیاق و علاقه به بازی را نشان می‌دهند.

چرا هدایت تیم ملی ایران در مقطع فعلی برای شما جذاب است؟
تیم ملی ایران در حال حاضر یک مجموعه از بازیکنان بسیار رقابت طلب و هماهنگ است که چالش‌های زیادی را به همراه خواهند داشت. این چالش‌ها در من به عنوان یک مربی، انرژی و انگیزه زیادی به وجود می‌آورد. تیم ایران می‌تواند در هر رقابتی با استفاده از بازیکنان  بسیار جنگنده و پخته خود، یک مدعی به حساب بیاید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید