توضیحات سازمان برنامه وبودجه در خصوص سرنوشت یک میلیارد یورو منابع صندوق توسعه

برخی رسانه ها از سرنوشت مبهم یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از ویروس کرونا، سخن به میان آورد اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه آمده است:

موارد ذیل جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی و در پاسخ به خبرسازی مجعول برخی رسانه ها به استحضار می رساند: 

- تخصیص اعتبار به مجموعه دستگاه های ذی‌ربط بصورت مرحله‌ای و همچنین ریالی بوده که براساس میزان ارز آزاد شده توسط صندوق توسعه ملی در هر مرحله و تبدیل ارز به ریال بر اساس نرخ روز ارز نیمایی توسط بانک مرکزی صورت گرفته است.

- ابلاغ تخصیص در هر مرحله با توجه به میزان واریزی بانک مرکزی و سرفصل هزینه‌های قابل انجام براساس پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (موارد بهداشتی و درمانی) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بیمه بیکاری) صورت گرفته است.

- تخصیص اعتبار صورت گرفته به دانشگاه شهید بهشتی بابت ساختمان جدید دانشکده فناوری‌های نوین مطلقاً از اعتبارات مذکور نبوده و این موضوع براساس مستندات موجود قابلیت راستی ازمایی دارد.

- با توجه به واریزی‌های صورت گرفته توسط بانک مرکزی، آخرین وضعیت تخصیص اعتبار صورت گرفته تا تاریخ ۸/۸/۱۳۹۹ بشرح جدول ذیل می‌باشد: (مبالغ به میلیارد ریال)

File

 بنابراین ادعای شفاف نبودن مصارف بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی منطبق بر واقعیت نبوده و لازم است در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید