برانکو: باور قلبی دارم که شاگردان یحیی فاتح لیگ قهرمانان می‌شوند/ قصد نداشتم به پرسپولیس و هوادارانش ضربه‌ بزنم

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هرگز ‌قصد نداشتیم به پرسپولیس و هوادارانش ضربه‌ بزنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ که سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان موفق شد مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس را در چند مرحله و به طور کامل دریافت کند، درباره این موضوع و حضور تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 اظهاراتی داشت که در زیر می‌خوانید:

سرانجام پرسپولیس بدهی‌اش به شما را پرداخت کرد. ما می‌دانیم که شما تمایلی به شکایت از این باشگاه به فیفا نداشتید، اما برای گرفتن حق و حقوق‌تان مجبور به این کار شدید. لطفاً در این باره صحبت کنید.

تسنیم نوشت؛ من در سال 2015 به پرسپولیس آمدم و پس از موفقیت‌هایی که در سه فصل اول با این تیم به دست آوردیم، در تاریخ 14 مِی 2018 (24 اردیبهشت 97) قرارداد دو ساله جدیدی را با باشگاه پرسپولیس برای فصول 19-2018 و 20-2019 امضا کردیم. در فصول گذشته باشگاه به پرداخت دستمزدها متعهدتر بود، اما متأسفانه در فصل 19-2018 ایرج عرب مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس نتوانست با شرایط موجود (تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، تورم و ...) کنار بیاید و اوضاع بدتر شد. از همان شروع فصل جدید و از ماه ژوئن 2018 باشگاه پرسپولیس هیچ پرداختی به ما تا ماه مارس 2019 نداشت. هیچ مربی در دنیا نیست که بابت دیرکرد 10 ماهه در پرداخت دستمزدش از خود بردباری و انعطاف‌پذیری نشان ندهد. مربیان خارجی دیگری در ایران بوده‌اند که به خاطر دو یا سه ماه دیرکرد در پرداخت دستمزدشان اقدام به ترک تیم‌های خود کرده‌اند.

با توجه به قوانین جدید فیفا، مربی یا بازیکن می‌تواند تنها پس از عدم دریافت دو ماه از حقوقش اقدام به فسخ یک جانبه قرارداد خود کند. در چنین شرایطی بازیکن یا مربی نامه‌ای به فیفا می‌زند و 15 روز صبر می‌کند و در صورتی که مطالباتش را دریافت نکند، می‌تواند باشگاه را ترک کند. ما در ماه‌های مارس، آوریل و ژوئن سه نامه به فیفا فرستادیم. در آن مقطع در ماه مِی یک پرداختی به ما صورت گرفت که آن هم نصف طلب ما بود. پس از اینکه ما فصل 19-2018 را با قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی و البته صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان بردیم، چندین ملاقات با مدیریت وقت باشگاه داشتیم، اما مسئولان باشگاه نتوانستند منابع مالی لازم را برای پرداخت طلب ما پیدا کنند. سپس ما ایران را بدون حتی دریافت بخشی از طلب‌مان ترک کردیم. پس از اینکه باشگاه مطالبه ما را نادیده گرفت، ما نمی‌توانستیم کاری جز فسخ یک طرفه قرارداد و طرح شکایت در کمیته وضعیت بازیکنان فیفا انجام دهیم. مابقی داستان را هم که خودتان می‌دانید.

شما و وکیل‌تان در چند مرحله به باشگاه پرسپولیس فرصت دادید تا مطالبات‌‌شان را به شما بپردازند. آیا به خاطر هواداران این فرصت را به باشگاه دادید؟

پس از اینکه آقای مهدی رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس منصوب شد، اوضاع مالی باشگاه به طرز چشمگیری بهتر شد و باشگاه شروع به پرداخت مطالبات‌مان در بخش‌های کوچک کرد. ما می‌دانستیم که برای مدیریت باشگاه آسان نبود که تمامی طلب را یک جا بپردازد، اما پرداختی‌ها تقریباً هر روز ادامه داشت، برای همین تصمیم گرفتیم که زمان بیشتری در اختیار باشگاه قرار دهیم. ما هرگز قصد نداشتیم به پرسپولیس و هوادارانش ضربه‌ای بزنیم، اما به دنبال دریافت مطالبات‌مان بودیم. سرانجام باشگاه موفق شد تمامی مبلغ را بپردازد از جمله سودی که به آن تعلق می‌گرفت، بنابراین دلیلی نمی‌دیدیم که شکایت از باشگاه پرسپولیس را پیگیری کنیم. در نهایت مایلم از آقای رسول‌پناه بابت تلاش و عزم راسخ او برای حل این پرونده، تشکر کنم.

پرسپولیس حالا در فینال لیگ قهرمانان آسیاست. با توجه به اینکه شما دو سال پیش چنین تجربه‌ای را داشتید و این تیم را به فینال این رقابت‌ها رساندید، این فینال را چطور می‌بینید، آیا شاگردان یحیی گل محمدی می‌توانند فاتح این جام شوند؟

دو سال پیش که ما به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم، مشکلات زیادی داشتیم. همانطور که شما به خاطر دارید باشگاه از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالات محروم بود و ترکیب تیم هم ناقص شده بود. سه بازیکن ملی‌پوش ما یعنی صادق محرمی، وحید امیری و فرشاد احمدزاده از باشگاه جدا شدند و برخی بازیکنان از جمله حسین ماهینی و محمد انصاری مصدوم شده بودند و ما تنها با 11 بازیکن بازی می‌کردیم که برخی بازیکنان جوان ما در لیگ قهرمانان تعداد بازی بیشتری نسبت به لیگ انجام داده بودند. امروز باشگاه در وضعیت بهتری است و یحیی گل‌محمدی تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد. آنها در شرایط خیلی خوبی هستند و با توجه به اینکه لیگ برتر هنوز آغاز نشده است، می‌توانند روی دیدار فینال لیگ قهرمانان تمرکز کنند. همانند هر طرفدار پرسپولیس من هم از این تیم حمایت می‌کنم و باور قلبی دارم که پرسپولیس این بار فاتح لیگ قهرمانان خواهد شد. برای یحیی و بازیکنانش بهترین آرزوها را در فینال لیگ قهرمانان دارم و همه ما به این تیم خیلی افتخار خواهیم کرد و قهرمانی در آسیا را جشن خواهیم گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید