الگوی قوچان نژاد در خوش پوشی کیست؟

رضا قوچان نژاد، ادسون آلوارز، سیدنی ون هیدونک ، شان کلیبر و تون کوپمینرز 5 بازیکن حاضر در لیگ فوتبال هلند هستند که نامزد خوش پوش ترین یا بازیکن برتر سال 2020 از نظر طراحی چهره و لباس هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت هلندی " voetbalzone" بخش رسانه ای این انتخاب را انجام می دهد و در همین ارتباط گفت و گویی را با رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی تیم زوله انجام داده است. قوچان نژاد درباره حضورش در میان نامزدهای " بازیکن مد سال 2020" گفت:" بالاخره کاندید شدم؟(می خندد) اگر چه این موضوع هیچگاه هدف من در زندگی نبوده است. نمی دانم داوران چگونه چنین انتخابی کرده اند اما نمی توانم بگویم که از این موضوع خوشحال نیستم." مهاجم تیم زوله در حالی که لبخند به لب دارد این حرف ها را می زند:" باید ببینم که رای گیری نهایی چه می شود اما واقعیت این است لباس پوشیدن و مدروز بودن برای من مهم است. البته اینطوری نیست که در فشن شوها شرکت کنم اما دلم می خواهد ظاهرخوبی داشته باشم."

ایلنا نوشت؛ قوچان نژاد همچنین می گوید:"همیشه فکر می کنم برخورد اول خیلی مهم است و بنابراین شما باید مطمئن شوید که ظاهر خوبی دارید. من فکر می کنم این راهی برای احترام گذاشتن به خود و بخصوص طرف مقابل است."

در کمد او کت، شلوار و بلوزهای زیادی آویزان است:" ساده اما شسته و رفته. البته من لباس و کفش ورزشی و کاپشن هم زیاد دارم. این هم بخشی از فوتبالیست بودن است."

از نظر سبک لباس پوشیدن او دیوید بکهام را به عنوان یک الگو ذکر می کند، چرا که این بازیکن سابق فوتبال انگلستان درها را به روی نسل جدید باز کرده است:" بکهام مد را به دنیای فوتبال وارد کرد. اکنون فوتبال و صنعت مد به هم پیوند خورده اند اما این زمانی تابو بوده است." رضا اشاره می کند که رالف لورن و هوگو باس برندهای مورد علاقه اش در لباس هستند هرچند هیچ ارتباط تجاری با هیچ برندی ندارد. البته نام مستعار او "گوچی" یک اسم گمراه کننده است:" من بابت چیزی پول نمی گیرم. داستان اسم مستعار من این است که نام خانوادگی ام طولانی است و همیشه اشتباه تلفظ می شود. بنابراین در ایران این اسم راحت را برای من انتخاب کردند. من اسم گوچی را دوست دارم اما این به معنای علاقه ام به این برند نیست. اچ اند ام هم می تواند اسم خوبی باشد به شرط آن که به اسم شخص مربوط باشد."

کفتارهای زیادی در جنگل فوتبال وجود دارد

مهاجم ایرانی به نظر می رسد در سبک لباس پوشیدنش قصد دارد کلاس و نوعی ظرافت طبع را نشان بدهد:" البته این چیزی نیست که در فوتبالم زیاد مشخص باشد.من سعی می کنم در زمین هم محترمانه برخورد کنم اما واقعیت این است که شمامی خواهید به هر قیمتی برنده شوید و به همین دلیل نمی توانید همیشه نجیب زاده باشید. این ذهنیت برنده خواهی در من وجود دارد و فکر می کنم چیز خوبی است. بیرون از زمین ، من همیشه سعی می کنم بهترین قسمت شخصیتم را نشان بدهم."

قوچان نژاد اضافه می کند:" احترام خیلی مهم است و این چیزی است که من سعی می کنم به فرزندانم بیاموزم." به عنوان  بازیکن او خود را یک تمام کننده می داند:" گلزنی همیشه اولویت من بوده است. ترجیح می دهم در ایستگاه پایانی یک تمام کننده عالی باشم. دوست دارم به عنوان یک مهاجم و گلزن شناخته شوم."

مهاجم این فصل پی ای سی زوله در این فصل دو گل خوب برای تیمش به ثمر رسانده است:" من از جایی که اکنون هستم رضایت دارم. در حال حاضر شرایط خوب و البته همراه با فراز و نشیب داشته ام. البته که این طبیعی است و من خودم از اتفاقات منفی درس می گیرم. من در هفت کشور فوتبال بازی کرده و افتخار می کنم که همیشه توانسته ام انتخاب های خوبی داشته باشم. من زمانی یک قرارداد خیلی خوب با هیرنفین داشتم اما آن را لغو کردم تا در رشته حقوق تحصیل کنم. در آن لحظه فکر کردم که بهتر است دنبال یک عشق دیگرم بروم چرا که دنیای فوتبال یک جنگل پر از کفتار است. برای من این خیلی دشوار بود چرا که در فوتبال همه صداقت ندارند."

به گفت قوچان نژاد این موضوع در طول سالها تغییری نکرده اما او توانسته دوباره لذت فوتبال را درون خودش پیدا کند:" بسیار خوشحالم که هیرنفین فرصت دوباره را به من داد. در طول این سال ها یاد گرفتم خودم را آگاه تر کنم و اکنون بهتر می توانم نیت خوب و بد را تشخیص بدهم. این موضوعی است که با گذشت زمان می آموزید. پیش از این همه چیز را شخصی تلقی می کردم اما فهمیده ام ماجرا چیز دیگری است. دنیای فوتبال ساده و سیاه و سفید است. شما یا هیچ ارزشی ندارید یا ابرقهرمان هستید."

این مهاجم ایرانی شاغل در فوتبال هلند گفت:" به همین دلیل همیشه می گویم که جاه طلبی های ورزشی من فراتر از بازی بعدی نیست. من هنوز مشتاق هستم و به محض اینکه چنین احساسی را نداشته باشم توقف می کنم. بنابراین نمی دانم چه زمانی فوتبالم به پایان می رسد اما می دانم نمی خواهم به خاطر علائقم از چاله به چاه بیفتم. بعید می دانم بلافاصله بعد از فوتبالم مربیگری را شروع کنم اما فکر می کنم در زمینه مدیریت می توانم آدم موثری باشم."

در طول سالها فعالیت حرفه ای ، این مهاجم در هفت کشور مختلف فعالیت کرده است اما همیشه به فوتبال هلند بازگشته است:" فکر می کنم فلسفه فوتبال هلند برای من مناسب است. به نظرم این بهترین جا برای من است و به همین دلیل همیشه با لذت و اشتیاق به اینجا برمی گردم."

زوله دوازدهمین تیم رضا قوچان نژاد و شاید آخرین آن ها هم باشد:" باید ببینیم شرایط چگونه پیش می رود. من در بسیار از باشگاه ها و اینجا اوقات خوشی را سپری کردم. زوله یک تیم و یک گروه بسیار خوب دارد."

 

دیدگاه تان را بنویسید