گزارش جی پلاس

یاغی هایی که مغضوب هواداران پرسپولیس می شوند

طی سال‌ های گذشته جدایی برخی از بازیکنان شاخص از پرسپولیس با مشکلاتی در میان هواداران همراه شده که راه را برای بازگشت این بازیکنان به تیم با مشکل مواجه می کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در سال‌ هایی که با موفقیت و قهرمانی های متوالی پرسپولیس در رقابت های مختلف همراه شده، جدایی برخی بازیکنان از این تیم با حواشی مختلفی توام بوده است. در آخرین مورد، نوع جدایی شجاع خلیل زاده از سرخپوشان پایتخت با اتفاقات و حواشی مختلفی همراه بود؛ به طوری که اتفاقات پیرامون این بازیکن موجب خلاصی علیپور و ترابی از خشم هواداران این تیم شد.

این موضوع را باید از زمانی بررسی کرد که برانکو ایوانکوویچ سکان دار این تیم شد و پرسپولیس کیفیت بالایی را در نوع بازی خود ارائه کرد که نتیجه تلاش سرمربی و همینطور استفاده از بازیکنان باکیفیت در ترکیب این تیم بود. اگر چه این بازیکنان قبل از حضور در پرسپولیس شناخته شده نبودند اما به لطف مربیگری برانکو و شناسایی استعدادهای بالقوه، بازیکنان مستعدی مانند رامین رضاییان، علی علیپور، وحید امیری و ... در این تیم ستاره شدند.

در ادامه این روند، بازیکنان پرسپولیس پس از موفقیت با این تیم، با پیشنهادهایی از تیم‌ های خارجی به خصوص از لیگ قطر مواجه شدند که از نظر مالی به نفع این بازیکنان بود و آن ها علاقه مند به حضور در لیگ ستارگان و دریافت دستمزد به مراتب بالاتر نسبت به پرسپولیس بودند. در نتیجه این موضوع موجب بروز مشکلاتی میان هواداران و بازیکنان شده که تاکنون ادامه دارد.

جدایی بازیکنانی مانند علی علیپور، مهدی ترابی، رامین رضاییان، مهدی ترابی، شجاع خلیل زاده و ... در این سال ها با چالش های بزرگی به خصوص از سوی هواداران پرسپولیس همراه شده است و این بازیکنان به قولی از چشم هواداران افتادند.

در عوض بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند و وحید امیری جدایی کم دردسری از پرسپولیس داشتند و هیچ گاه با خشم هواداران این تیم رو به رو نشدند که این موضوع به نوع رفتار و نوع جدایی این بازیکنان ارتباط داشت که می تواند الگویی برای سایر بازیکنان شود.

رامین رضاییان: نخستین یاغی عصر فعلی مدافع راست آماده آن روزهای پرسپولیس بود که بعد از نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، آماده انتقال به تیم ریزه اسپور ترکیه شد. در حالی که برانکو برای سال سوم مربیگری خود در پرسپولیس و کسب قهرمانی آماده شده بود، رضاییان راهی ترکیه شد و با فسخ قراردادش با پرسپولیس، به این تیم پیوست که این اتفاق با توجه به همراه کردن مهدی طارمی، با خشم هواداران رو به رشد.

الدحیل قطر/ رامین رضاییان

رضاِیان که به همراه ریزه اسپور به اردوی اتریش نیز رفته بود، بعد از مشکلاتی که با این تیم داشت، قراردادش را فسخ کرد و به تیم سابقش بازگشت اما در پی درگیری لفظی با علی علیپور از پرسپولیس اخراج شد و برانکو حاضر به ادامه همکاری با این بازیکن نشد و او هم در نهایت در پایان فصل راهی تیم اوستنده بلژیک شد.

مهدی طارمی: مهاجم فعلی پورتو، در دوران حضور در پرسپولیس عملکرد درخشانی داشت و برای دو بار تبدیل به آقای گل لیگ برتر شد. او در پایان سال سوم حضورش در این تیم به همراه رضاییان راهی ریزه اسپور شد و خشم هواداران را به دنبال داشت اما به یک باره اردوی این تیم را ترک کرد و به پرسپولیس برگشت و در همان مقطع هواداران بارها اعلام کردند که او را بخشیده‌اند ولی اقدام او تبعات سنگینی برای طرفین داشت. پس از ماجرای ریزه اسپور ترکیه، طارمی دچار محرومیت چهارماهه شد و پرسپولیس هم به همین خاطر مبلغی جریمه و از نقل‌و‌انتقالات محروم شد.

طارمی

پس از اتمام محرومیت طارمی، او مدتی در ترکیب پرسپولیس بازی کرد ولی همان بازیکن سابق نبود تا اینکه تصمیم گرفت راهی قطر شود و از انتقال او، مبلغی هم عاید پرسپولیس شد. با این اتفاقات، طارمی مدت‌های مدیدی مغضوب هواداران تیمش بود تا اینکه به پرتغال رفت و از آن زمان به علت موفق شدن در لیگ این کشور، هواداران اتفاقات گذشته را فراموش کرده‌اند.

وحید امیری: اگر به فهرست بازیکنانی که پرسپولیس را ترک کرده‌اند نگاه کنیم، نام وحید امیری هم دیده می‌شود. بازیکن بااخلاق و محبوب هواداران در سالی که پرسپولیس به فینال آسیا صعود کرد، در نیمه‌های راه به تیم ترابزون اسپور پیوست اما اتفاقات مشابه با طارمی و رضاییان برای او رخ نداد. در واقع قرارداد او با پرسپولیس یک ساله بود و بعد از جام جهانی هم بدون اینکه سرو صدایی وجود داشته باشد، این انتقال صورت گرفت و برانکو هم از او اعلام رضایت کرد تا به این شکل او از عصبانیت هواداران دو آتشه پرسپولیس محفوظ بماند و حتی شرایط برای بازگشتش به پرسپولیس فراهم شود.

وحید امیری

علیرضا بیرانوند: ماجرای لژیونر شدن علیرضا بیرانوند از چندین سال قبل جریان داشت تا اینکه او بالاخره در تابستان راهی آنتورپ بلژیک شد. دروازه بان سابق پرسپولیس از سه فصل پیش تاکنون مشتریانی از تیم های عربی، ترکیه‌ای و حتی ژاپنی هم داشت ولی هر بار این اتفاق رخ نمی داد. تا اینکه او سال گذشته به خاطر وضعیت پرسپولیس، از انتقال به اروپا صرف نظر کرد. او در نیم فصل لیگ نوزدهم هم به خاطر نبود دروازه‌بان مطمئن، قراردادش را عقب انداخت تا با پایان فصل و با سود هنگفت پرسپولیس از این ماجرا به بلژیک برود. در نهایت بیرانوند در تابستان به تیم جدیدش رفت و یکی از موفق‌ترین انتقال‌ها از حیث همراهی هواداران صورت گرفت چرا که کسی مخالف رفتن او نبود.

علیرضا بیرانوند

مهدی ترابی: هافبک خوش اخلاق و محبوب پرسپولیسی‌ ها به شکل خوبی از این تیم جدا نشود. او در حالی که بارها عشق و علاقه خود را به هواداران و این تیم اعلام کرده بود، قراردادش را به خاطر اینکه 5 درصد از قراردادش را نگرفته بود فسخ کرد تا راحت تر راهی قطر شود و هیچ پولی دست پرسپولیس را نگیرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که ترابی می توانست مانند بازیکنان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و سپس از این تیم جدا شود اما او پل های پشت سرش را خراب کرد و به العربی پیوست و در حال حاضر کسی از او دل خوشی ندارد.

العربی/ مهدی ترابی

علی علیپور: مهاجم سابق پرسپولیس و کنونی ماریتیمو هم در هنگام جدایی از پرسپولیس مرتکب اشتباه شد. او در حالی که می خواست همزمان به اروپا برود اما طوری وانمود کند که مایل به ماندن در پرسپولیس است، اعلام کرد باشگاه با مبلغ پیشنهادی او برای ماندن در این تیم موافقت نکرده است. ولی فکر نمی کرد که مدیرعامل پرسپولیس با درخواست او موافقت کند. در نتیجه علیپور که در چنین شرایطی قرار گرفته بود، اعلام کرد به طور کلی حاضر به ماندن در ایران نیست و می خواهد به پرتغال برود.

علیپور

نهایتا او هم به علت رفتار متناقض با باشگاه و هواداران، با خشم هواداران این تیم مواجه شد و در حال حاضر چندان به خاطر نوه جدایی از این تیم، محبوب نیست.

شجاع خلیل زاده: جدایی مدافعی که بارها گفته بود «کجا بروم بهتر از پرسپولیس» از جنجالی‌ترین اتفاق های چند سال اخیر در پرسپولیس است. شجاع خلیل زاده به این معروف بود که عاشق این تیم است اما او در هفته های گذشته رفتار متناقضی را در پیش گرفت. همزمان که اعلام کرده بود می خواهد بماند، دنبال جدایی بود و قراردادش را هم با وجود اینکه همچنان برای چند سال آینده معتبر بود، فسخ کرد تا از انتقالش به قطر، سرخپوشان هیچ سودی نکنند. در حال حاضر فضای مجازی به شدت برضد او است و شجاع به سوژه اول هواداران تبدیل شده و شاید بعد از او پرسپولیسی ها به راحتی حرف هر بازیکنی را که گفت عاشق تیمش است، باور نکنند.

شجاع خلیل زاده

دیدگاه تان را بنویسید