تویوتا ارزشمندترین برند خودروسازی جهان در سال 2020 شد

بر اساس ارزیابی‌های اینتربرند، در صنعت خودرو این شرکت تویوتا است که دوباره در رتبه نخست ایستاده و نام آن در لیست 100 برند برتر دیده می‌شود. ارزش این خودروساز ژاپنی که در بین تمامی برندها حائز رتبه هفتم شده، 51,595 میلیون دلار برآورد شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سال 2020 تاکنون تقریبا برای تمامی ساکنین کره زمین چالش‌برانگیز بوده است. شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را پدید آورده و در کنار خطرات سلامتی، اقتصاد بسیاری از کشورها را زمین‌گیر کرده است.

دیجیاتو نوشت: با وجود گذشت نزدیک به یک سال از زمان شیوع این ویروس، هنوز خبری از واکسن یا کاهش روند گسترش آن نیست و به نظر نمی‌رسد کسب و کار‌های مختلف بتوانند به این زودی‌ها به وضعیت عادی برگردند. این امر سبب شده اکثر شرکت‌ها با اتخاذ استراتژی‌های جدید سعی کنند خود را با شرایط موجود تطبیق داده و هر یک جایگاهی متناسب را در اختیار بگیرند.

در دنیای تجارت، چنین مساله‌ای به معنای دگرگونی و بالا و پایین شدن جایگاه شرکت‌ها در صنایع مختلف است و در صورت تصمیم‌گیری اشتباه این احتمال وجود دارد که آثار خیلی زیان‌باری دامن‌گیر یک شرکت شود.

«اینتربرند» گزارش «برترین برند‌های جهان» (Best Global Brands) در سال 2020 را منتشر کرده است. طبق این گزارش کمپانی اپل توانسته لقب ارزشمندترین برند را در سال جاری از آن خود کند.

اینتربرند در رتبه‌بندی برندها از سه فاکتور کلیدی استفاده می‌کند که عبارتند از:

  • عملکرد مالی محصولات و خدمات برند
  • نقش برند در تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید
  • قدرت رقابت‌پذیری برند و توانایی آن در ایجاد حس وفاداری، تضمین تقاضای پایدار و سود آینده

بر اساس ارزیابی‌های اینتربرند، در صنعت خودرو این شرکت تویوتا است که دوباره در رتبه نخست ایستاده و نام آن در لیست 100 برند برتر دیده می‌شود. ارزش این خودروساز ژاپنی که در بین تمامی برندها حائز رتبه هفتم شده، 51,595 میلیون دلار برآورد شده است. پس از تویوتا مرسدس بنز با ارزش 49,268 میلیون دلار در رتبه دوم برترین برندهای خودرویی قرار دارد. رتبه سوم هم به دیگر خودروساز لوکس آلمانی یعنی ب‌ام‌و رسیده است. ارزش این برند پرطرفدار 39,756 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

نکته جالب رتبه‌بندی امسال اینتربرند، حضور مجدد تسلا در بین صد برند ارزشمند جهان است. ارزش بازار این خودروساز کالیفرنیایی که رتبه کلی چهلم را کسب کرده، 12,758 میلیون دلار محاسبه شده است.

ناگفته نماند پس از اپل، آمازون، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند. در جدول زیر می‌توانید لیست برترین برندها را به طور خلاصه مشاهده فرمایید.

ارزشمندترین برندهای دنیا

دیدگاه تان را بنویسید