مقایسه فنی خودروی نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو+جدول

مشخصات فنی خودرو نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی نیسان رونیز: 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ نسل اول نیسان رونیز، به صراحت، یک محصول قابل قبول بود که در یک ایده عالی پیچیده شده بود. رونیز بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ موجود بود، یک سکوی متشکل از ریل‌های بخش C ساخته شده از فولاد معمولی و دارای یک موتور V-۶ در دسترس است که نه تنها قدرت، بلکه دارای  ۱۲ سوپاپ سوپرشارژ ۳.۳ لیتری SOHC سوپرشارژ جدید برای سال ۲۰۰۲، ۲۱۰ اسب متوسط ​​تولید می‌کند.

مقایسه نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو + مشخصات فنی

از زمان معرفی رونیز، خودروسازانی مانند جیپ، کیا و لندرور تلاش کرده اند تا دستور العمل نیسان را کپی کنند. فضای داخلی با اندازه کافی  است، رونیز اکنون از یک آلومینیوم DOHC ۲۴ سوپاپ V-۶ و نسخه‌ای از پلت فرم F-Alpha با نام تجاری مارک تجاری برخوردار است، که از ریل‌های قاب قوی‌تر و کاملا جعبه‌ای استفاده می‌کند، بسیاری از آن‌ها از مقاومت بالاتر و فولاد سبک‌تر، حرکتی برای جبران وزن بالاتر جدید انجام شده است.

مقایسه نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو + مشخصات فنی

نیسان یک آفرود ۴WD مجهز به شش سرعت استاندارد و چهار چرخ متحرک نیمه کاره اختیاری با برد کم را به ما قرض داد. آفرود ۴WD از لحاظ تفاوت با سایر لاستیک‌ها دارای لاستیک‌های BFGoodrich Rugged Trail، دیفرانسیل قفل کننده عقب، سه صفحه لغزنده، قالب مشکی بدنه و صندلی‌های پارچه‌ای آبی است.

مقایسه نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو + مشخصات فنی

اگرچه ما از چیدمان ساده و ارگونومی کارآمد قدردانی می‌کنیم، اما همچنین از تنوع رنگی بیشتری نیز استقبال خواهیم کرد، درج صندلی‌های آبی برای زنده نگه داشتن فضا کمک چندانی نمی‌کند و فضای بیشتر پا در زیر صندلی‌های جلو برای سرنشینان صندلی عقب مناسب است، که در غیر این صورت با دید و فضای کافی برای سر مواجه می‌شوند.

معرفی میتسوبیشی پاجرو: 

میتسوبیشی پاجرو در انواع بدنه بلند ۷ نفره و ۵ نفره ارائه می‌شود تا متناسب با نیاز‌ها و سبک زندگی متنوع مشتری باشد. مدل‌های دیزلی مجهز به موتور ۳.۲ لیتری ریل مشترک تزریق مستقیم دیزل است که مقررات مربوط به آلایندگی یورو ۴ را پاک می‌کند و نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد ساکت‌تر است. مدل‌های بنزینی توسط یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ SOHC MIVEC تأمین می‌شود که حداکثر توان تولیدی ۲۵۰ PS را تولید می‌کند.

مقایسه نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو + مشخصات فنی

این موتور‌ها با گیربکس ۵ سرعته دستی یا گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک INVECS-II جفت می‌شوند. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کنترل سرعت (cruise control)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل، سیستم ورود بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید اشاره کرد.

مقایسه نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو + مشخصات فنی

پاجرو از پیشرانه کنترل الکترونیکی Super Select ۴WD-II به دلیل قابلیت‌های فوق العاده آفرود که ارائه می‌دهد، از سلف خود استقبال خوبی کرده است. راننده می‌تواند از چهار حالت رانندگی متناسب با شرایط سطح و تنظیمات رانندگی خود استفاده کند.

سیستم کنترل کشش و پایداری فعال (ATSC) که نیروی محرک و ترمز را در هر چرخ به صورت جداگانه تنظیم می‌کند تا به پایداری بیشتر در هندلینگ و عملکرد خارج از جاده دست یابد، برای جاگذاری و کار با قفل دیفرانسیل عقب و گسترش قابلیت‌های Pajero ارتقا یافته است. 

مقایسه نیسان رونیز با میتسوبیشی پاجرو + مشخصات فنی

پاجرو پیکربندی تعلیق جلو و استخوان مضاعف دو جناغی جلو و چند پیوند عقب را حفظ کرده است. استفاده از ثابت‌های مختلف فنر و تنظیم کلی سیستم تعلیق باعث کاهش ۲۵ درصدی و بیشتر غلتکی برای بهبود هندلینگ و پایداری در همه سرعت‌ها و ایجاد سواری مسطح و راحت‌تر شده است.

خودرو
نیسان رونیز میتسوبیشی پاجرو
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2005 2007
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
2400سی سی 3800سی سی
حداکثر قدرت
160 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 250 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
208 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه 329 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
15.2 ثانیه 10.8 ثانیه
حداکثر سرعت
161 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن
1770 کیلوگرم 2175 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4560 طول - 1910 عرض - 1880 ارتفاع 4765 طول - 1875 عرض - 1900 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2494 میلیمتر 2779 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
11.3 لیتر در هر صد کیلومتر 13.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 88 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 2 یورو 4
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای ABS - EBAC - ASC - ATC - EBD - MBOS - ASTC
کیسه هوا
ندارد کیسه هوای سرنشینان جلو - پرده ای - مجموعا 8 کیسه هوا
سیستم صوتی
قابلیت پخش CD دارای ضبط صوت
دیگر تجهیزات
شیشه بالابر عقب برقی سیستم انتقال قدرت پیشرفته - سیستم ضد لغزش - کنترل سرعت (cruise control) - سنسور باران - سنسور دنده عقب - قفل دیفرانسیل - سیستم ورود بدون کلید - روشن شدن خودرو بدون کلید

دیدگاه تان را بنویسید