مشکلات تمام نشدنی استقلال در آستانه لیگ بیستم

استقلال در حالی به استقبال لیگ برتر بیستم می رود که برای چهارمین فصل متوالی با مشکلاتی خودساخته و معضلاتی در کادر بازیکن یا فنی اش درگیر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باشگاه استقلال را باید به کشورهایی درسراسر جهان تشبیه کرد که هر روز در آنها آشوبی برپاست و مردمانش یک هفته آرام، بدون انفجار، تظاهرات اعتراضی، آشوب های خیابانی و مانند آن را سپری نمی کنند. این مجموعه به ویژه در ۴، ۵ سال اخیر همواره محلی برای ایجاد دل نگرانی برای طرفدارانش بوده و همچنان نیز هست.

مشرق نوشت؛ مدیریت استقلال بلافاصله پس از حذف استقلال از آسیا با بدترین شکل ممکن و صدور بیانیه ای تند و تیز کنار رفت و استقلال حالا با سرپرست اداره می شود.

پس از انتخاب سرمربی تیم و آمدن محمود فکری انتظار می رود این تیم به ثبات رسیده و با تمام قوا آماده حضور در لیگ بیستم شود، اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. گروهی از مدیران در تلاش برای تهیه ارز جهت پرداخت بدهی شان به شفر هستند تا پنجره بسته استقلال را باز کنند. پنجره ای که همین الان ۵ بازیکن پشت آن مانده اند و قادر به ثبت قراردادشان در سازمان لیگ و هیأت فوتبال نیستند. چه بسا با ادامه دار شدن این ماجرا(موضوع شفر) این وضعیت کماکان ادامه هم داشته و استقلال قادر نباشد از مظاهری، مرادمند و سایر نفراتش استفاده کند. مشکلی که این همه هزینه و تشکیل جلسه در طبقه بیست و سوم هتل آزادی را بی اثر خواهد کرد.

غیر از این چند بازیکن، هر بازیکن دیگری هم که بخواهد راهی استقلال شود این تردید را دارد که مبادا نیم فصل یا بیشتر از لیگ بیرون بماند و نتواند بازی کند!

غیر از این وضعیت بلاتکلیفی درباره علی کریمی هم هست. بازیکنی که هرروز یک گزارش و شایعه جدید درباره اش شنیده می شود. روزی او را در راه قطر و روزی ماندنی در استقلال عنوان می کنند و دیروز هم که گفته شد محرم نوید کیا او را صدا زده تا به تیم سابقش برود و در اصفهان برای سپاهان بازی کند.

درباره هروویه میلیچ و شیخ دیاباته هم وضعیت کاملا در هاله ای از ابهام فرو رفته است. اینکه قطعا اگر استقلالی ها دلاری برای عرضه داشتند پیش از میلیچ و دیاباته آن را به حساب فیفا می ریختند تا شکایت شفر و مشکل پنجره بسته شان را حل و فصل کنند. در این وضعیت مبهم تصور کنید شرایط روحی طرفداران استتقلال را تا به دلایل تجمع شان روبروی مجلس شورای اسلامی پی ببرید. چه بسا ادامه دار شدن این وضعیت موجب شوداستقلال بدون در اختیار داشتن نفرات جدیدش راهی لیگ بیستم شود.

روزی شایعه می شود علی کریمی شرایط استقلال را پذیرفته و روز بعد مدیربرنامه اش حرفی غیر از آن می زند. دلیل این بازیهای رسانه ای چیست؟ یک روز درباره مدیرعاملی دوباره خلیل زاده خبر می آید و ی روز اینکه سراغ مدیرعامل باشگاه شهرخودرو رفته اند! میلیچ در تازه ترین اظهاراتش بابت پولی که باید به او پرداخته می شد ابراز نارحتی کرده و گفته مبلغی به حسابش واریز نشده است!

اگر براستی پول شیخ دیاباته را پرداخت کرده اند به رغم شرایط حساس کرونا چرا به تهران برنمی گردد؟ اگر هم نپرداخته اند زودتر اعلام کنند تا کادر فنی و مردم بدانند فصل بعد تیمشان چه وضعیتی خواهد داشت.

درباره مهدی قایدی هم شایعاتی مبنی بر پیشنهاد خارجی خوب به گوش می رسد و چه بسا اگر مشکلات مالی ادامه دار شود و نتوانند طلب طلبکاران را مهیا کنند، برخلاف گفته خلیل زاده مجبور به فروش مهاجم ریزنقش خود شوند!

 

دیدگاه تان را بنویسید