گزارش جی پلاس؛

بورس در هفته ای که گذشت/ پیش بینی بازار بورس در هفته آینده

بازار بورس در هفته گذشته در مجموع توانست رو به جلو حرکت کند تا امید سهام داران به روزهای آینده بیشتر شود. افزایش ارزش سهام عدالت و صندوق های ای تی اف دولتی نیز از جمله تحولات قابل توجه بازار بورس در هفته سوم مهرماه بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و درآمد جی پلاس: بازار سرمایه در هفته سوم مهر ماه همانند هفته های گذشته در نوسان بود اما رشد شاخص کل نسبت به هفته گذشته،  با توجه به فاکتورهای تاثیر گذار بر بازار از جمله قیمت دلار و انتخابات آمریکا نشان از رفتار معقول آن بود.

در یک هفته گذشته بازار در اولین روز کاری خود با رشد جزیی توانست شاخص را به سمت بالا حرکت دهد تا اینکه با رشد 55 هزار واحدی در روز دوم بسیاری از نماد ها را سبز کرد اما در نهایت با ریزش 35 هزار واحد سقوط طی دو روز، با روندی نزولی به تعظیلات رفت.

عرضه سهام توسط حقوقی ها در روزهای آخر هفته گذشته  به دلیل سود خوبی که از خرید های هفته های گذشته به دست آوردند از جمله دلایل سقوط شاخص بود. 

 شاخص کل اگرچه در کانال یک میلیون و پانصد هزاری ماند اما تحلیگران تکنیکال از امکان عبور شاخص از این کانال در هفته پیش رو سخن به میان می آورند.

شاخص کل، شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب در ارقام 1.561.416، 411.957 و 18.075 واحد ایستاده اند که بر خلاف هفته دوم مهرماه که شاخص ها بشترین تاثیر را از نمادهای بزرگ بازار گرفته بودند اما در هفته گذشته شرکت های کوچک نیز شاهد روزهای خوش بورس  بودند.

بازار بورس بیشترین تاثیر را از نمادهای شپنا، شتران، وبملت، خودرو و فملی گرفت و در بازار فرابروس نیز صبا، وسپهر، آریا و مارون بیشترین تاثیر گذاری را بر شاخص داشتند. 

 

سهام عدالت که در ابتدای هفته با افت شدید ارزش خود مواجه شده بود به گونه ای که ارزش هر برگ 490 هزار تومانی آن در آستانه سقوط به کانال 13 میلیون تومانی قرار گرفت توانست همراه با شاخص بورس ارزش خود را به 14 میلیون و ششصد هزار تومان برساند. 

صندوق های ای تی اف نیز در تلاطمات بازار قرار گرفتند. دارایکم توسط نوسان گیرها، علی رغم ارزش ذاتی 26 هزار تومانی خود، در بازه 22-20 هزار تومانی حرکت کرد و صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم نیز که نیمی از نمادهای آن بسته بود، اگرچه در ابتدای هفته به پایین تر از نرخ تخفیفی دولت رسید، اما در روزهای پایانی پس از  باز شدن معاملات تمام نمادهای آن با رشد خوبی همراه شد.

معاملات هفته آینده پس از پالس های مثبت بازار می تواند شاخص بورس را به کانال های بعدی هدایت کند اگرچه اخبار مربتط با نرخ دلار و انتخابات آمریکا بر شدت نوسانات بیفزاید.

بنابر نظر کارشناسان به دلیل تاثیر پذیری برخی بازارهای موازی همجون ارز از مسائل سیاسی به ویژه انتخابات آمریکا، نوسانات شاخص ممکن است تا برگزاری این رخداد سیاسی ادامه داشته باشد ولی اغلب سهم ها اکنون در ارزندگی به سر می برند که همین مهم می تواند نمایانگر افق مثبت بازار باشد.

تحلیل کارشناس بازار بورس درباره معاملات هفته گذشته در گفت و گو با جی پلاس را اینجا بخوانید.

دیدگاه تان را بنویسید