نفت ایران ارزان شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته سه دلار و ۱۴ سنت معادل هفت درصد نسبت به ماه اوت کاهش داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، قیمت نفت سنگین ایران در سپتامبر به ۴۱ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۵ دلار و هفت سنت در اوت، سه دلار و ۱۴ سنت معادل هفت درصد کاهش داشت.

ایسنا نوشت،‌ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۲ دلار و ۲۳ سنت در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در سپتامبر به ۴۱ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با اوت سه دلار و ۶۵ سنت معادل ۸.۱ درصد کاهش داشت.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۴۰ دلار و ۶۲ سنت بوده که در مقایسه با ۶۴ دلار و ۳۸ سنت در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳۶.۹ درصدی را نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در سپتامبر به ۲۴.۱۱میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۰۵ میلیون بشکه در روز  در مقایسه با اوت کاهش داشت. تولید نفت به طور عمده در لیبی، عراق و عربستان سعودی افزایش پیدا کرد و در امارات متحده عربی کاهش یافت. تولید نفت ایران تغییر چندانی نداشت و با ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به اوت، به ۱.۹۶۴ میلیون بشکه در روز رسید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید