قطر محتمل‌ترین گزینه برای میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا

پایتخت قطر از بیشترین شانس برای برگزاری دیدار فینال فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از روزنامه الوطن قطر، دوحه پس از از بیانیه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به محتمل‌ترین مکان برای برای برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان در فصل جاری تبدیل شده است.

تسنیم نوشت؛‌ دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا پس از توقف چندین ماهه به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به صورت تجمیعی آغاز شد و قطر میزبانی این رقابت‌ها در منطقه غرب را بر عهده گرفت که با پیروزی پرسپولیس و راهیابی این تیم ایرانی به دیدار فینال پایان یافت. دیدارهای تجمیعی منطقه شرق آسیا هم با تصمیم AFC در قطر برگزار خواهد شد. تاریخ دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا  روز 19 دسامبر (29 آذر) خواهد بود.

طبق بیانیه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا محل برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به زودی مشخص می‌شود. این بدان معناست که بر خلاف اعلام قبلی AFC  مبنی بر برگزاری دیدار فینال در زمین تیم راه یافته از منطقه غرب  آسیا یعنی پرسپولیس، محل جدیدی برای آن انتخاب خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود که دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 طبق قانون چرخشی میان مناطق شرق و غرب  به میزبانی تیم راه‌یافته از منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود. فینال فصل گذشته در منطقه شرق این قاره به میزبانی ژاپن انجام شد که با قهرمانی الهلال عربستان پایان یافت.

 از زمان پایان دیدارهای منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا یعنی 13 دسامبر تا روز برگزاری دیدار فینال که 19 دسامبر است فاصله زمانی بسیار کمی وجود دارد. در سه ورزشگاه دوحه که برای جام جهانی 2022 نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید