چند روزی همقدم با شهید دین شعاری-۵

معنای شهادت در نگاه حاج محسن دین شعاری/ چرا او فکر می کرد باید مثل امام حسین(ع) شهید شد؟

شهید حاج محسن دین شعاری در وصیتنامه عرفانی خود به بیان مفهوم شهادت پرداخته و اعتقاد دارد که باید مثل امام حسین علیه السلام شهید شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: شهید حاج محسن دین شعاری، معاون گردان تخریب لشکر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که در پانزدهم مردادماه سال ۶۶ مطابق با عید سعید قربان به هنگام خنثی سازی مین ضد تانک در سردشت به شهادت رسید، در وصیتنامه اش به وصف شهادت پرداخته است:

 

السلام علیک یا اباعبدالله و علی‌الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام‌ الله ابداً ما بقیت و بقی‌ الیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم، السلام علی الحسین و علی علی‌ بن‌ الحسین و ... .

 

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و تمامی شهدای اسلام و امت شهیدپرور ایران و با سلام به خانواده محترم و درود و رحمت به روح پدر و مادرم. شهادت یعنی انتقال یافتن از زندگی مادی به زندگی معنوی و الهی و شهادت در مکتب اسلام یک مسأله انتخابی است که انسان کامل با تمام آگاهی آن را انتخاب می‌ کند و با شهادت خویش شمع راه انسان‌ های پاک و نورانی می‌ شود . من با انتخاب آگاهانه راه شهیدان را تا رسیدن به ساحل سعادت ادامه خواهم داد؛ اگر لیاقت شهادت داشته باشم .بنابراین من راهم را انتخاب کرده ام .امیدوارم که شما هم ‌خط مرا (ولایت فقیه و برگزیدن راه شهادت) را انتخاب کنید. برادران در زمانی که اسلام در خطر است همان طوری که امام عزیز قلب تپنده امت فرمود‌: به کسانی که توانایی داشته باشند واجب می‌شود که برای پاسداری از حریم اسلام و قرآن به مقابله با دشمن برخیزند و مواظب باشید که این جنایتکاران هر روز برای نابودی جمهوری اسلامی ایران نقشه می‌کشند اما شما همان طوری که تا به حال نقشه آنها را با اتکال به الله نقش بر آب کرده اید؛ حالا هم هوشیار باشید که ان شا‌ءالله کاری از دستشان ساخته نیست. اما نگذارید ریشه بگیرند و چند جمله از جملات گهربار امام امت و مسئولین کشور که می‌ فرمایند باید فراموش نکنیم که در جنگ با آمریکا هستیم و ما متکی به خدا هستیم و با اتکال به خدا از هیچ ابرقدرتی ترسی نداریم و ما مثل امام حسین (ع) در جنگ وارد شویم و مثل حسین (ع) باید به شهادت برسیم و تا آنجایی در خاک عراق پیش می‌ رویم که خواسته‌ هایمان را بگیریم و هرگز زیر بار ذلت نخواهیم رفت. هیهات من الذله. در آخر از رزمندگان می‌ خواهم که جبهه را گرم نگاه داشته و گوش به فرمان رهبر و تا آخرین نفس استقامت کنید که الان استقامت لازم است.

[شهید]

در آخر وصایای شخصی من…..

وسایل نظامی من از قبیل لباس و غیره را بعد از شهادتم کسی که از خانواده به منطقه می‌ رود استفاده کند در غیر این صورت به مراکز سپاه تحویل دهید. مقدار پولی هست برای کفن و دفن که ان شا‌ءالله لازم نمی‌ شود؛ چون آرزویم این است که در صحنه نبرد تکه تکه شوم تا در روز قیامت در پیش سالار شهیدان اباعبدالله و سایر شهدا سرافکنده نباشم….. در مراسم عزاداری من روضه بی‌بی حضرت زهرا (س) خوانده شود چون من از داشتن مادر و پدر محروم بوده‌ ام. در آخر از همه خواهران و برادران و آشنایان می‌ خواهم که اگر از من بدی دیده‌ اند حلال کنند برادران از استغفار و دعا دور نشوید (دعای کمیل و نماز جمعه) که بهترین درمان برای تسکین دردها است.امام را تنها نگذارید که او حسین زمان است و هرکس او را تنها گذارد؛ امام زمان را تنها گذاشته است. محسن دین شعاری

 

دیدگاه تان را بنویسید