جی پلاس/چند روزی همقدم با شهید دین شعاری-۴

آیا رزمنده ها آمده بودند شهید شوند؟! حاج محسن دین شعاری پاسخ داده است

حاج محسن دین شعاری در مصاحبه ای که در شهریور سال ۶۴ انجام داده بود به بیان علت جبهه رفتن رزمنده ها اشاره کرده و هدف اصلی از مبارزه را محو اسرائیل دانسته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: حاج محسن دین شعاری در گفت و گویی که در زمان جنگ تحمیلی انجام داده بود، هدف خود و دیگر رزمنده ها را از حضور در جبهه بیان کرده بود. در این مصاحبه آمده است:

 

انگیزه در هر فرد مسلمان این است، به داد هر مظلومی که در هر نقطه جهان فریاد می‌زند، به داد این برادر‌ها برسد و خوشبختانه ما در چنین موقعیتی هستیم. واقعا شکر می‌کنیم که در این زمان به دنیا آمدیم و به ندای اسلام لبیک گفتیم و ما هم به تبعیت از اصحاب رسول الله (ص) برای این هدف قدم برداشتیم و تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس‌ های خودمان باید با مشکلات دنیا و با مشکلاتی که دشمن برای ما پیش می‌ آورد، مقابله کنیم.

 

برادر‌هایی که عاشقانه خدمت کردند و عاشقانه قدم در این راه گذاشتند، خداوند هم پسندید و این‌ها را نزد خودش دعوت کرد که امیدواریم ان‌شاءالله خداوند مزه شهادت را به ما و تمام برادرانی که در آرزویش هستند، بچشاند.

 

نه اینکه ما بیاییم بگوییم آمدیم هدف‌ مان جبهه است، آمده‌ ایم که شهید بشویم و برویم! خیر، این کار اشتباه است. ما تا آخرین نفس و قطره خون باید پشت دشمن را به زمین بزنیم و اگر بین راه هم به درجه شهادت رسیدیم فبها المراد، مسئله‌ ای نیست، چون هدف مشخص است. هدف، پیروزی اسلام و پیروزی قرآن است. به جز این، نه به خاک دشمن چشم دوخته‌ ایم و به قول فرمایش‌ های حضرت امام (ره)، فقط می‌ خواهیم ملت‌ ها زیر نظر خودشان کار کنند و به کار خود ادامه دهند و زیر سلطه دشمنان و زیر سلطه ظالمان نباشند و ما تا آنجا که نفس داریم باید به داد مظلومین برسیم و امیدواریم که ان‌شاءالله همان گونه که امام عزیزمان فرمود سریع‌تر این کار را ادامه بدهیم و تمام بشود که برادران‌مان در لبنان در انتظارند، دشمن اصلی ما آمریکا و صهیونیسم است، اسرائیل را باید از روی زمین برداریم.

 

امیدواریم که برادر‌ها خدمتی که می‌ کنند در این دنیا که هیچ، در آخرت واقعا جزای خیر به آن‌ها عنایت بفرماید.

 

الان موقعیتی است که باید استقامت و صبر کنیم. اگر با هر مشکلی ما بی‌تابی کنیم، هم خدا را خوش نمی‌ آید و این مشکلات جزئی رفته رفته حل می‌ شود. خداوند این همه نعمت الهی را برای ما مقدر فرموده، ما باید استفاده کامل را انجام دهیم که دنیا محل گذر است و باید تا آنجا که بتوانیم از این دنیا برای آخرت‌ مان استفاده کنیم که ان‌شاءالله روز قیامت در برابر شهدا و ائمه اطهار (ع) و به خصوص سیدالشهدا (ع) روسفید باشیم.

 

خدای ناکرده یک ذره از مسئولیت تخطی نکنیم، چه آن سری از بچه‌ها که پشت خط هستند، چه آن‌هایی که در خط هستند.

 

امیدواریم ان‌ شاء الله با پشتیبانی محکم که خداوند پشتیبان همه است قدم برداریم که خدای ناکرده از انقلاب‌مان که این همه شهید دادیم، اسیر دادیم، معلول دادیم، روز قیامت، پیش اهل بیت (ع) و شهدا سرمان پایین نباشد که این راه مقدس را طی کردند و خون عزیز خودشان را ایثار کردند.

ان‌شاء‌الله.

محسن دین شعاری

۱۳۶۴/۰۶/۲۴»

 

دیدگاه تان را بنویسید