فرهنگیان بازنشسته در انتظار دریافت پاداش پایان خدمت تا قبل از پایان مهر/ معوقات در برخی استانها پرداخت شد

در برخی استان ها پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت شده است، بازنشستگان فرهنگی از انتظار برای دریافت این معوقات تا پایان ماه جاری خبر می دهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در تیرماه، وزیر آموزش و پرورش از تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که در سال ۹۸ بازنشست شده اند، قبل از پایان مهرماه خبر داد.

ایلنا نوشت: حالا  جمعی از معلمان بازنشسته که هنوز پاداش پایان خدمت خود را نگرفته اند؛ می گویند: انتظار داریم در روزهای باقیمانده تا پایان مهر، پاداش پایان خدمت همه فرهنگیان بازنشسته پرداخت شود.

این فرهنگیان با بیان اینکه در ماه های اخیر، ارزش پول و سرمایه های ریالی به شدت پایین آمده و دلار به ۳۰ هزار تومان رسیده؛ می گویند: اگر معوقات ما را در همان اسفند سال قبل یا فروردین و اردیبهشت امسال می دانند، قدرت خرید این معوقات بسیار بیشتر از امروز بود؛ در شرایطی که تورم هر روز بیشتر می شود و ارزش پول پایین می آید، تاخیر در پرداخت معوقات مزدی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان، آسیب بسیار به معیشت خانواده های بازنشسته می زند؛ تنها چشم امید یک بازنشسته به پاداش پایان خدمت است که با آن بتواند چیزی بخرد یا کسب و کاری در دوران بازنشستگی آغاز کند؛ این تاخیرها برای بازنشستگان بسیار مضر است.

این در حالیست که در  روزهای اخیر، در برخی از استانها، پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته پرداخت شده است؛ در روزهای پایانی شهریور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش فارس از پرداخت پاداش پایان خدمت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بازنشسته فرهنگی و مرخصی ذخیره آنها به صورت یکجا و با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

در همان روزها، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی ۶۲۷ فرهنگی این استان با اعتبار۸۷۰ میلیارد ریال تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید