وضعیت بازار بورس و فرابورس + جدول / 15 مهر 99

بازار بورس امروز ( ۱۵ مهر) با افزایش تقاضا در اکثر گروه‌ها آغاز بکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز (سه شنبه؛ ۱۵ مهر) بازار سرمایه با افزایش تقاضا در اکثر گروه‌ها آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ مهر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ مهر

در گروه ساختمانی ثبهساز با صف خرید، در صدر حجم و ارزش معاملات قرار دارد. در این گروه ثنوسان و ثشاهد همچنان صف فروش دارند.

خودرویی‌ها امروز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. خودرو٬ خساپا٬ خگستر٬ ختوقا و خپارس نماد‌های پر تقاضای گروه اند. خمحرکه٬ خریخت٬ ختور٬ خمهر و خاذین نیز پر عرضه‌های گروه اند. خبهمن متعادل داد و ستد می‌شود.

بانکی‌ها امروز معاملاتی پر تقاضا را تجربه می‌کنند. وبملت٬ وتجارت٬ وپارس٬ ونوین و وپاسار از جمله نماد‌های مورد توجه گروه اند. وبصادر متعادل معامله می‌شود.

رشد ۹ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۹ واحد قرار گرفته است.

وبملت، خودرو و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های تاپیکو شبندر و خمحرکه بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

عاملات گروه فلزات اساسی هم متعادل و مثبت است.

فولاد در قیمت ۱۸۰۴ تومان رشد ۱ درصدی دارد.

فملی در قیمت ۲۸۵۹ تومان قرار دارد و جهش ۱ درصد را تجربه می‌کند.

فاسمین، کاوه، کویر، فسپا، فسرب و فروس از دیگر نماد‌های مورد توجه بازار هستند.

در ساعت ۹:۲۰ با جهش قیمت و افزایش تقاضا در کلیت بازار؛ شاخص کل مجددا به بالاتر از سطح ۱ میلیون ۵۰۰ هزار واحد رسید.رشد نزدیک به ۱۳ هزار واحدی شاخص کل و رشد بیش از ۲ هزار واحدی شاخص هم وزن نشانگر قدرت خریداران است.

در معاملات امروز شاهد متعادل شدن معاملات برخی از نماد‌های قطعه ساز از جمله خمحرکه هستیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد معاملاتی متعادل و سبز در عمده نماد‌های این گروه هستیم.

شبریز در قیمت ۲۹۴۰ تومان و شبندر در قیمت ۳۵۸۹ تومان در حال داد و ستد هستند.

ونفت با افزایش تقاضا صف خرید را تجربه می‌کنند.

شبهرن و شسپا در دامنه نوسان مثبت ۲ درصد دنبال می‌شوند.

تمام نماد‌های بانکی یکی پس از دیگری در سقف قیمت روزانه قرار گرفتند. شکل گیری صفوف خرید بروی عمده نماد‌های این گروه قابل توجه است.

در گروه مخابراتی نماد اخابر با پیشروی بیش از ۳ درصدی قیمت همراه است.همراه در قیمت ۳۶۶۰ تومان قرار دارد و رشد ۳ درصد را تجربه می‌کند.

نماد دارایکم با رشد بیش از ۶ درصد در قیمت ۲۱۹۷۰ تومان در حال داد و ستد است.

محصولات شیمیایی نیز نسبتا پر تقاضا معامله می‌شوند. شیران٬ نوری٬ شکربن٬ شفارس٬ وپترو٬ شکلر و شپاکسا از جمله نماد‌های مثبت گروه اند. شلعاب٬ شسینا و شدوص با افت قیمت همراه اند. پترول٬ تاپیکو و فارس متعادل اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ مهر

نقشه بازار سهام بر اساس ارزش معاملات

بورس تهران بدون فرابورس سبزپوش شد

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۸ هزار و ۴۰۹ واحدی (۱.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۸ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۸درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۸۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۸۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۰۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خودرو، وبملت و فولاد در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس نیز در مجموع به هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۸۵۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶۵۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید خودرو، سیتا و وبملت به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام ایران خودرو ۳۱۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش #وملی، #ثشاهد و #انرژی۳ در نوبت انتظار است.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس در مجموع هزار و ۵۰۰میلیارد تومان (۵۲ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۴۷۰میلیارد تومان (۶۷ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۳۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (#کسعدی) به ۸.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «سیمان، آهک و گچ» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۶۳۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۷۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» با فشار فروش ۴۰۰میلیارد تومانی همراه است.

در مجموع دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۱۵ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۴۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ مهر

در ساعت ۱۰:۲۰ رشد نزدیک به ۱۶ هزار واحدی و قرار گرفتن شاخص کل در محدوده ۱ میلیون و ۵۰۶ هزار واحد را نظاره گر هستیم.

بازار بورس تهران امروز توانست با جهش قیمت و قدرت نمایی خریداران در اکثریت نماد‌های بزرگ و کوچک همراه شود.

ارزش معاملات خرد تا این لحظه بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده و شاهد ورود نقدینگی حقیقی‌ها به مبلغ ۱۶۹ میلیارد تومان هستیم.

صف فروش پترول جمع آوری شد.

نماد‌های معاملاتی شاوان و حسیر به دلیل نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصد، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشر متوقف شدند.

در گروه فرآورده‌های نفتی بالاخره نماد شبندر در محدوده مثبت و در قیمت ۳۵۸۵ تومان قرار گرفت. شبریز با گذر از حجم بیش از ۱۳ میلیون سهم در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شد.

در ساعت ۱۲:۰۰ قدرت خریدار نماد‌های فولاد و فملی را در محدوده مثبت قرار داد.

فملی مثبت شد، خریداران کگل را تا ۱ مثبت خریدند،کاوه به ۴ درصد مثبت رسید و فولاد هم به حوالی ۱۸۰۰ تومان و ۱ درصد مثبت رسیده است.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۵ مهر

نماد های تاثیر گذار در شاخص

شاخص بازار بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۲۴ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی شد.

نماد‌های فارس، وبملت، بورس، وغدیر و خودرو تاثیر گذارترین نماد‌ها در شاخص کل بودند.

دیدگاه تان را بنویسید