10 کتاب پیشنهادی از انتشارات نیستان

انتشارات فرایندی است که در آن دست نوشته‌ها، افکار و پیشنهادهای نویسندگان به اثر چاپی تبدیل و در میان جامعه پخش می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌  به عبارتی نشر مدیریت، تهیه و تولید مواد خواندنی آموزشی، علمی و... چاپ و انتشار آنها است. ناشر فرد، گروه یا نهادی است که با مجموعه‌ای از امکانات و اقدامات فنی و تخصصی نسبت به چاپ، توزیع اثر چاپی اقدام می‌نماید. کلیه مراحل لازم برای چاپ یک اثر شامل حروفچینی، صفحه آرایی، لیتوگرافی، چاپ صحافی، پخش و فروش کتاب توسط ناشر یا زیر نظر او انجام می‌شود. در این مقاله 10 کتاب پیشنهادی از انتشارات کتاب نیستان را برای شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی کتاب های انتشارات نیستان

انتشارات کتاب نیستان در اصل زیر مجموعه مجله نیستان است که در سال‌های 74 تا 76 منتشر شده می‌شد. پس از اینکه سید مهدی شجاعی مجله نیستان را به خاطر برخی مشکلات جمع‌آوری کرد در سال 1376 و با توجه به علاقه‌ای که به این رشته و نشر داشت اقدام به تاسیس انتشارات نمود و تا به امروز آثار و کتاب‌های ارزشمندی منتشر کرده و جای خود را در دل علاقمندان به کتاب باز کرده. انگیزه اصلی این حرکت معرفی و چاپ برگزیده‌گان ادبیات در حوزه‎‌های داستان، شعر، و نمایش‌نامه بود که این پروژه در نهایت در سال 1380 با انتشار بیش از 250 دفتر از هنرمندان معاصر خاتمه یافت. نشر کتاب نیستان علاوه بر پروژه‌ گزیده ادبیات معاصر تا کنون در حدود 800 عنوان در حوزه‌های ادبیات دینی، مذهب و کودک و نوجوان منتشر کرده است.

در هر صنف و هر شغلی رقابت و حس برتری موج می‌زند ولی با رقابت سالم می‌توان به بهبود و پیشرفت مجموعه کمک کرد. نشر کتاب نیستان هم از این قاعده مستثنی نیست و از دیگر انتشاراتی‌های هم رده‌ی خودش مثل انتشارات نگاه و انتشارات چشمه عقب ننشسته و به دنبال نوآوری و خلاقیت در محصولاتش است.

1-کتاب ماه به روایت آه

توسط ابوالفضل زرویی نصرآباد نوشته شده این کتاب روایت او از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) ماه بنی هاشم است. نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان 12 راوی، ناگفته‌هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را  با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و پرهیز از اغراق، روایت کند. بر خلاف انتظار، در این کتاب به شکل و شیوه شهادت حضرت ابوالفضل اشاره‌ای نشده و نویسنده عمده همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری کرده که با وجود جذابیت برای مخاطب، متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است، اموری همچون خانواده مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، حیطه دانش، معرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت و مسلمانان آن روزگار.

2-کتاب نامیرا

نوشته صادق کرمیار است که در مورد دختر و پسری جوان از اهالی کوفه است که بدون منفعت طلبی‌های روز افزون مردم کوفه به دنبال حقیقت هستند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگردانند. این کتاب برنده جایزه جلال و جایزه کتاب سال است. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: هر کس می‌خواهد فتنه اخیر را بشناسد این کتاب را بخواند.

خرید کتاب نامیرا از گاج مارکت

3-کتاب خلوت مدیر

بیش از هر چیز، اثری انسانی و به شدت عاطفی است. فضایی که در خلوت مدیر ترسیم گردیده، نمادی از فضایی که سخت فساد آلود و مسموم است. اخلاق و ارزشهای انسانی در آن رنگ باخته است و در دورنمای زمانه، تنها یک راه باقیست. خلوت مدیر روایت سرگشتگی‌هاست، و حدیث سالیان سال جراحت روح و رنج تنهایی آدمیان است. روایت شوره زاری است که از میانش گل‌های شرافت و پاکی سر بر آورده‌اند. روایت آدم‌هایی است که از زخم زمانه به تنگ آمده‌اند و به دنبال راهی برای رهایی‌اند.

4-کتاب امپراطور عشق

این اثر نوشته بهزاد بهزاد پور است. این کتاب در قالب فیلم‌نامه روایت می‌شود. داستان در زمان عام‌الفیل اتفاق می‌افتد و حوادث آن زمان را با درون مایه‌ای از عشق، تاریخ و مذهب روایت می‌کند. این کتاب در سال 1389 از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر و با استقبال خوبی مواجه شد. نویسنده شروع فیلم‌نامه خود را با توصیفی از خیمه‌های یک قبیله بادیه نشین شروع می‌کند « از لابه لای خیمه‌ها صدای شیون و گریه می‌آید و صف مردانی که جنازه‌ای را تشییع می‌کنند...

5-کتاب حاء سین نون

نوشته سید علی شجاعی است. این رمان روایتی است از زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، در بستر زمانی شهادت حضرت امیر و آغاز خلافت امام تا شهادت ایشان. و محوریت موضوع صلح. نویسنده در این رمان با رفت و برگشت‌های راوی میان دو جبهه امام و معاویه، تصویری جدید از صلح امام به مخاطب ارائه می‌دهد.

شجاعی این رمان 160 صفحه‌ای را در 16 فصل نوشته است که عناوین هر فصل از آن به ترتیب از حروف سازنده عبارت « حسن منی و انا من حسن» شروع می‌شود. نکته قابل توجه در نگارش این رمان، نگاه نویسنده به بهره مندی از حوادث و رویدادهای تاریخی برای ساخت روایت خود است.

6-کتاب طلوع روز چهارم

جدیدترین اثر منتشر شده از فاطمه سلیمانی ازندریانی است. نویسنده جوانی که در سال‌های اخیر توانسته با ذوق و قریحه خود فصلی تازه در فضای ادبیات داستانی دینی در ایران بازگشایی کند و آثاری را با زاویه دیدی خلق کند که تا پیش از این نویسندگان این حوزه کمتر به آن دست پیدا کرده بودند. طلوع روز چهارم اثری است داستانی که به شرح ماجرای شکافته ‌شدن دیوار کعبه برای ورود مادر جلیل‌القدر امیرالمومنین علی(ع) به درون آن در زمان ولادت ایشان و در ادامه حضور چهار بانوی پاکدامن آسمانی بر بالین وی برای کمک به این ولادت خجسته می‌پردازد.

طلوع روز چهارم

7-کتاب شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک

اثری است به قلم منصوره رحماندوست، روانشناس بالینی و کارشناس مسائل خانواده که با موضوع بررسی راه‌های بهبود زندگی مشترک و ارتقاء کیفیت زندگی مشترک با تأمل و توجه به تفاوت‌های زوجین نوشته شده است. رحماندوست در این کتاب سعی کرده تا رفتار و روابط میان زوجین را بر پایه مسائل ارتباطی آنها مورد بررسی قرار دهد. وی در این زمینه می‌گوید: امروز روابط بین جفت‌ها، صرفاً مادی نیست، گرچه بعضی مواقع فکر می‌کنیم که مسئله «پول» است. در صورتی که مشکل، نوع مکالمه در روابط زوج است.

8- کتاب 7 سال و 9 ماه و 18 روز

نخستین اثر نویسنده جوان ادبیات کشورمان مهدی سهرابی محسوب می‌شود. این کتاب مجموعه‌ای است متشکل از 7 داستان کوتاه که حال و هوای تمامشان یکسان نیست، اما از دل همین جامعه بیرون آمده‌اند. آدم‌های داستان‌ها غریبه نیستند، بر عکس خیلی هم آشنا هستند. آن قدر آشنا که فکر می‌کنی دیروز در خیابان آنها را دیده‌ای. پسر جوانی که پشت موتورش سوار شدی، راننده تاکسی که هر روز میبینی، پسر همسایه‌تان که نمیدانی چرا همیشه این قدر ساکت است و سوپر مارکت سر کوچه...

9-کتاب جام جهانی در جنگل

عنوان تازه ترین اثر منتشر شده از جمال اکرمی است که در قالب کتاب‌های بخش کودک و نوجوان انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شده است. اکرمی نویسنده و طنز پرداز شناخته شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این اثر به سراغ روایت داستانی با موضوع برگزاری یک مسابقه ورزشی در میان حیوانات جنگل رفته است و با استفاده از طنزی ظریف که خاص اوست سعی کرده تا روایتی داستان از این ماجرا را بازگو کند.

10-کتاب مهباد دختر کردستان

تازه‌ترین اثر منیرالسادات موسوی است. بانوی نویسنده‌ای که پیش از این چند کتاب دیگر نیز از او در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. موسوی در کتاب دختر کردستان داستانی را در روزهای پرآشوب منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند، روایتی عاشقانه و پر هیجان از دل روزهای پر تب و تاب دانشگاه تهران در بحبوحه سال‌های پایانی حکومت پهلوی. دختر جوانی که در رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران درس ‌می‌خواند و به وضوح با بسیاری از هم دوره‌ای های خود متفاوت است. و در ادامه از ماجراهایی که برای این دختر اتفاق می‌افتد برای شما حرف می‌زند.

دیدگاه تان را بنویسید