آغاز مجدد پروازهای استانبول از پس فردا+ قیمت بلیت

در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از قطع پروازهای استانبول از دیروز تا ۱۱ آبان خبر داده بود، این سازمان بار دیگر از آغاز پروازهای استانبول از ۱۶ مهر ماه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عصر شنبه این هفته ۱۲ مهر ماه در یک برنامه رادیویی درباره بسته شدن پروازهای تهران-استانبول اظهار داشت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا در ایران و دنیا و همچنین در کشور ترکیه، بنا به صلاحدید وزارت بهداشت ترکیه، این کشور تصمیم به تعلیق مجدد پروازهای تجاری مسافری میان ایران و ترکیه گرفته است.

مهر نوشت؛‌ وی افزود: بر این اساس از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۳ مهر ۹۹ تا ۱۱ آبان امسال پروازها متوقف است.

با این حال، یک شرکت هواپیمایی ایرانی در اطلاعیه‌ای از آغاز مجدد پروازهای تهران-استانبول-تهران از پس فردا چهارشنبه ۱۶ مهر ماه (۷ اکتبر ۲۰۲۰) خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است:

«پذیرش مسافر در مسیر تهران-استانبول-تهران برای روزهای ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ مهر ماه جاری برابر با هفتم، هشتم، دهم و یازدهم اکتبر ۲۰۲۰ امکانپذیر بوده و بلیت این پروازها از طریق دفاتر فروش، وب سایت رسمی شرکت و آژانس‌های مسافرتی قابل خریداری است.»

همراه داشتن جواب منفی آزمایش کرونا مجدداً الزامی شد

همچنین در حالی که ترکیه الزام به داشتن پاسخ منفی تست کرونا برای مسافران ایرانی به ترکیه را در هفته نخست مهر ماه لغو کرده بود، بار دیگر این الزام را به پروتکل‌های خود بازگردانده و اعلام کرده که مسافرانی که خواهان سفر به ترکیه هستند نباید حداکثر ۷۲ ساعت از جواب تست منفی کرونای آنها گذشته باشد.

گفتنی است دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این از ادامه مذاکرات با سازمان هواپیمایی ترکیه برای لغو دستورالعمل توقف پروازهای ایران و ترکیه خبر داده بود که به دلیل تقارن با تعطیلات شنبه و یکشنبه ترکیه، این مذاکرات متوقف مانده بود؛ اما با شروع هفته کاری این همسایه شمال غربی ایران از روز جاری، بار دیگر مذاکرات دو طرف آغاز شد که به نظر می‌رسد مذاکرات مذکور به نتیجه رسیده است.

زنگنه: روزی فقط دو پرواز میان ایران و ترکیه داریم

دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز در گفت وگویی از برقراری دوباره این پروازها به صورت محدود خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این مسیر به صورت روزانه برقرار شود.

پروازها ۴ روز تعطیل شد؛ بلیت‌ها ۴ میلیون تومان گران‌تر

ضمناً قیمت پرواز تهران-استانبول برای روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه با این ایرلاین ایرانی، ۱۲ میلیون تومان (صرفاً یک طرف) در نظر گرفته شده است این در حالی است که همین شرکت هواپیمایی تا شنبه ۱۲ مهر ماه که آخرین پرواز قبل از مسدود شدن مسیر هوایی تهران-استانبول را انجام شد، قیمت بلیت پرواز مذکور صرفاً برای مسیر رفت را ۸ میلیون تومان تعیین کرده بود.

بسیاری از متقاضیان سفر هوایی تهران-استانبول در تماس با خبرنگار مهر از سرگردانی خود به دلیل اطلاعیه‌های مکرر ممنوعیت یا از سرگیری پروازها در این مسیر اعلام نارضایتی کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید