جی پلاس

مدیریت بحران به سبک استقلال/ از پیام کوتاه مطهری تا شایعه دوپینگ در عربستان!

یک پیام ابهام‌برانگیز از سوی ارسلان مطهری و سکوت و ناکارآمدی مدیران استقلال در حل و فصل این موضوع، تبدیل به کلاف سردرگم شده که ممکن است موجب جدایی یکی از آماده‌ ترین مهاجمان ایران از آبی‌ های پایتخت شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال همانند کوهستان پر از برفی شده که حواشی در آن نقش یک توده کوچک برف را ایفا می کنند و با اظهارات حاشیه‌ ساز بازیکنان، مربیان و مدیران، بهمنی بزرگ ساخته می شود و همه چیز را در مسیرش با خود همراه می‌کند و یک ویرانه به جای می گذارد.

در اوضاع آشفته و نا به سامان استقلال که تیم تقریبا در آشفتگی محض به سر می برد، ماجرای ارسلان مطهری هم به تنهایی داستان عجیبی است. در واقع در شرایطی که همه چیز باید در داخل این تیم حل و فصل شود، حواشی مثل نقل و نبات در فضای مجازی تولید می شود. در واقع استقلالی ها به جای اینکه با شفاف‌ سازی، جلوی این حاشیه را بگیرند، با اظهارات وقت و بی وقت خود به آن دامن می زنند.

سکوت باشگاه و ادامه بحران مطهری با شایعه دوپینگ توسط خبرنگار سعودی!

همه چیز بعد از شکست برابر پاختاکور شروع شد و ارسلان مطهری که در ماه های گذشته به عنوان یک بازیکن آرام و محجوب کارش را انجام می داد، علیه مجید نامجو مطلق و صالح مصطفوی، سرمربی و آنالیزور تیم مطلبی را نوشت و عنوان کرد که آن ها را نمی بخشد.

باگذشت چندین روز از این اتفاقات، حالا یک خبرنگار عربستانی در توئیتی عنوان کرده که تست دوپینگ مهاجم گلزن استقلال مثبت شده است که این موضوع هم بدون پاسخی از سوی باشگاه به حال خود رها شد تا سایرین آن را از روی زمین بردارند و حاشیه‌های جدیدی علم کنند.

در واقع اینطور استنباط شد که بازی های خوب این مهاجم به خاطر دوپینگ بوده و ناراحتی مطهری از مربیانش به این موضوع ارتباط دارد و حالا پرونده جدیدی برای استقلال گشوده شده است که علت اصلی این گمانه‌زنی‌ها در سکوت باشگاه نهفته بود.

در نهایت مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس تاکید کرد که هیچ گزارشی مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ بازیکنی به دست این نهاد نرسیده چرا که از زمان گرفتن اولین آزمایش‌ها تا مشخص شدن نتیجه، 25 روز زمان می‌ برد؛ در نتیجه چنین چیزی صحت ندارد.

از طرفی در طول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هیچ تستی از بازیکنان استقلال در این رقابت ها اخذ نشد و این بازیکنان پرسپولیس بودند که برای انجام تست دوپینگ از سوی افسران نادو دعوت شدند.

همین پاسخ را ارسلان مطهری هم درباره شایعات داد و تاکید کرد که در طول سه بازی تیمش در قطر هرگز از او تستی گرفته نشده است و ادعای خبرنگار عربستانی کذب است.

سرنخ این ماجرا به شایعه‌سازی از سوی یکی از کانال‌های تلگرامی مربوط به فوتبال باز می گردد که این ادعا را مطرح کرده بود که ناراحتی مطهری از سرمربیان تیمش به خاطر نقش داشتن آن ها در مثبت شدن تست دوپینگ مطهری بوده و در نهایت خبرنگار سرشناس سعودی آن را بازنشر کرده بود.

حاشیه در حاشیه با پاسخ‌های تند و تیز کاپیتان به مطهری

چند روز قبل از این ادعا، به جای اینکه مدیر و سرپرست تیم به اظهارات مطهری واکنشی نشان دهند، کاپیتان استقلال با پاسخی تند، جواب مطهری را داد. وریا غفوری، کاپیتان استقلال به مطهری هشدار داد که «پای خود را از گلیمش درازتر نکند و احترام نامجومطلق و مصطفوی را که دراین شرایط بحرانی حاضر به مربیرگری آبی‌ها شدند داشته باشد». او در ادامه اظهارات تند و تیز خود که از سوی کاپیتان یک تیم درباره هم تیمی‌اش بی‌سابقه بود، به طور صریح به مهاجم استقلال هشدارهای لازم را داد که با پاسخ و واکنشی از سوی هیچ مدیر یا مربی دیگری در این تیم همراه نبود.

با این حال وریا نگفت که علت اظهارات مطهری چه بوده و حتی در از بین بردن این موضوع گامی برنداشت و بیشتر به حواشی دامن زد تا صورت مسئله را حل کند.

مجید نامجومطلق هم بعد از گذشت چندین روز، بالاخره در مصاحبه خود به این جمله اکتفا کرد که از مطهری ناراحت نیست و از او گلایه‌ای ندارد و حتی نگفت که چرا مهاجم آبی‌ها از او و دستیارش ناراحت شده است.

با پاسخ‌های ابهام برانگیز سرمربی و کاپیتان آبی‌ ها و سکوت ادامه دار باشگاه و همینطور مدیرعامل این تیم، دوباره بازار گمانه زنی ها درباره مهاجم این تیم که عملکرد خوبی را در طول فصل گذشته به جا گذاشته، اوج گرفت و حتی تا مرز جدایی او از این تیم ادامه داشت.

اعتراض به خاطر تعویض در نیمه دوم؟

اخیرا مهم‌ ترین موضوع درباره مطهری نیمکت نشینی او و همینطور در اولویت نبودن این بازیکن نسبت به دیاباته و قایدی بوده که بدون واکنش مطهری همراه شد و حتی در مقطعی از فصل گفته شد که او از نیمکت نشینی توسط مجیدی دلخور است اما مطهری با آمدن نامجومطلق و گلزنی در بازی با الشرطه به ترکیب اصلی رسید.

قرار گرفتن او در ترکیب اصلی با پاختاکور با ابهام همراه بود اما نامجو به او اعتماد کرد ولی خیلی زود در نیمه دوم بازیکن تیمش را بیرون کشید تا دیاباته و قایدی را در زمین نگه دارد. حالا این موضوع مطرح شده که او از تعویض زودهنگام در این بازی و اتفاقات بازی های اخیر و همینطور دوران مجیدی ناراحت بوده و به خاطر این موضوع عنوان کرده که نامجومطلق و مصطفوی را نمی بخشد.

به گزارش جی پلاس؛ با این حال آنطور که از شواهد و قراین بر می آید، ناراحتی مطهری که یک عمل کم سابقه از سوی او بوده، نمی تواند مربوط به تعویض در نیمه دوم برابر پاختاکور باشد و کار را تا جایی برساند که این بازیکن در فضای مجازی برای خودش و تیم حاشیه درست کند؛ آن هم بازیکنی که هرگز اهل حاشیه سازی نیست و حتی عنوان کرده بدون افزایش دستمزد می خواهند در این تیم بازی کند. کما اینکه از چندین سال قبل هم گفته بود او عاشق استقلال است.

مهمترین موضوع در این اتفاق، عدم دخالت باشگاه و مدیرانش در کنترل این مسائل است که اجازه داده مرزهای حاشیه‌سازی در استقلال گسترده تر شود و حالا بازیکنان باید خودشان این مسائل را حل و فصل کنند. با این رویه و سکوت باشگاه و حاشیه‌سازهای توامان از سوی مدیرانش، امید زیادی به کامیابی استقلال در فصل جدید و عبور از این بحران نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید