جی پلاس

تعویض طلایی یا مهره کلیدی؛ ارسلان مطهری گلزن‌تر از هر بازیکنی در استقلال!

مهاجم 27 ساله استقلال که از نیم‌فصل به این تیم ملحق شده، در گلزنی رکورد بسیار خوبی را به جای گذاشته که او را تبدیل به یک بازیکن کلیدی و تعویض طلایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شب گذشته ارسلان مطهری با ورود به زمین بازی و زدن گل تساوی‌بخش استقلال مقابل الشرطه، تبدیل به ناجی تیمش شد تا به عنوان یک تعویض طلایی ارزش‌های خود را برای آبی‌ها ثابت کند.

مهاجم 27 ساله که سال‌ها قبل از حضور در استقلال علاقه خود را به این تیم اعلام کرده بود، بالاخره بعد از چند فصل انتظار، از نیم‌فصل لیگ نوزدهم به این تیم ملحق شد و از اولین بازی خود گلزنی برای تیم محبوبش را آغاز کرد.

با حضور شیخ دیاباته و مهدی قایدی که جزو بهترین بازیکنان فصل جاری هستند، مطهری فرصت کمتری برای بازی در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پیدا کرد اما هر گاه یکی از دو مهاجم استقلال مصدوم شد، مطهری هم به ترکیب اصلی بازگشت. با این حال خود مطهری هم کم مصدوم نشده و در بخشی از بازی‌های فصل جاری به علت مصدومیت بیرون نشست.

با این وجود، ارسلان مطهری عملکرد بسیار خوبی در نخستین فصل حضورش برای استقلال داشته و بدون حاشیه به کارش ادامه داده است. عملکرد درخشان او در شرایطی است که مدت زمان بسیار کمتری برای استقلالی‌ها به میدان رفته و هواداران و مربیان این تیم حساب زیادی روی او بازی می کنند.

بحث اصلی درباره بازی گرفتن از او به عنوان یار اصلی یا جانشین است که برخی کارشناسان با بررسی عملکرد او معتقدند مطهری پس از ورود به زمین از نیمه دوم، به علت انرژی و سرعت بالای خود می‌ تواند کارایی بیشتری برای تحت فشار قراردادن حریف داشته باشد اما نکته اصلی این است که مطهری خواهان فرصت بیشتری برای بازی کردن است. با این وجود او هیچ گاه نسبت به نیمکت نشینی در استقلال با وجود این عملکرد خوب گلایه نکرده است.

*آمار فوق‌العاده مطهری در گلزنی؛ هر 70 دقیقه یک گل!

او در 9 بازی به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده و به عنوان بازیکن جانشین موفق به زدن 6 گل شده است. در عوض 7 بار در ترکیب اصلی قرار گرفته و فقط 4 بار موفق به گلزنی شده است. در مجموع 16 بار برای استقلال به میدان رفته و 10 گل زده که در مقایسه با عملکرد سایر بازیکنان استقلال بسیار خوب است.

مطهری در تمام رقابت‌ها 714 دقیقه برای استقلال بازی کرده و 10 گل زده است که برابر با گلزنی در هر 70 دقیقه است. در واقع او از شیخ دیاباته هم عملکرد بهتری داشته است که می‌تواند او را تبدیل به یک بازیکن کلیدی برای استقلال کند.

درخواست مجیدی از مطهری

بررسی عملکرد مطهری در بازی‌هایی که به عنوان بازیکن اصلی یا جانشین به میدان رفته به این شرح است:

استقلال – الشرطه/ ورود از دقیقه 57 – گلزنی در درقیقه 68

استقلال – تراکتور/ ورود از دقیقه 46 – گلزنی در دقیقه 80

استقلال – پرسپولیس/ ورود از دقیقه 85

شهرخودرو – استقلال/ ورود از دقیقه 46 – گلزنی در دقیقه 55

استقلال – سپاهان/ ورود از دقیقه 72

پارس جنوبی – استقلال/ از ابتدای بازی تا دقیقه 87

استقلال – نساجی/ ورود از دقیقه 75

صنعت نفت آبادان – استقلال/ ورود از دقیقه 87 – گلزنی در دقیقه 5+90

فولاد – استقلال/ از ابتدای بازی تا دقیقه 70

استقلال - ذوب آهن/ از ابتدای بازی تا دقیقه 81

الاهلی عربستان – استقلال/ از ابتدا تا انتهای بازی– گلزنی در دقیقه 22

الشرطه عراق – استقلال/ از ابتدا تا انتهای بازی

پرسپولیس – استقلال/ از ابتدا تا انتهای بازی – گلزنی در دقیقه 24 و 53

استقلال – نفت مسجد سلیمان/ از ابتدا تا انتهای بازی – گلزنی در دقیقه 35

الریان – استقلال/ ورود از دقیقه 75 – گلزنی در دقیقه 84 و 1+90

الکویت – استقلال/ ورود از دقیقه 69

به گزارش جی پلاس؛ با این عملکرد خیره کننده مطهری برای استقلال و همینطور کم حاشیه بودن او در قیاس با خیلی از بازیکنان این تیم، باید دید مطهری در ادامه لیگ قهرمانان آسیا و همینطور فصل آینده چه نقشی در تیم محبوبش خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید