آزمایش بالینی واکسن کرونای ترکیه

وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که در حال حاضر 3 نوع واکسن کرونا در این کشور در حال توسعه است و آزمایش بالینی یکی از آن ها به زودی آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آزمایش‌های بالینی یک واکسن کرونای توسعه یافته در ترکیه به زودی آغاز می‌شود.

مهر نوشت: مصطفی وارانک وزیر صنعت و فناوری ترکیه در بازدیدی از شرکت داروسازی وتال (توسعه دهنده واکسن کووید ۱۹) اعلام کرد فرایندهای بالینی تولید سه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا درحال انجام است. به محض تکمیل فرایند تایید رسمی، آزمایش بالینی آنها آغاز می‌شود.

به گفته او تاکنون ۲ واکسن بالقوه کووید ۱۹ مرحله آزمایش روی حیوانات را تکمیل کرده‌اند.

همچنین وزیر صنعت و فناوری ترکیه تاکید کرد شرکت وتال مرحله پایانی آزمایش روی حیوانات را تحت نظارت محققان دانشگاه سلجوق تکمیل کرده است. این واکسن برای تایید به وزارت بهداشت ارائه داده شده است.

وزارت بهداشت ترکیه اکنون مشغول ارزیابی واکسن‌هایی است که مراحل آزمایش روی حیوانات را پست سر گذاشته‌اند. به گفته وارانک مرحله نخست آزمایش بالینی واکسن به زودی آغاز می‌شود.

این در حالی است که ترکیه در اوایل ماه جاری میلادی در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای چین شرکت کرد. این واکسن طی ۱۰ روز به ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر تزریق شد. ۱۴ روز بعد داوطلبان دوز دوم واکسن چینی را دریافت کردند.

هم اکنون در این کشور ۱۸ تحقیق درباره ویروس کرونا در حال انجام است که ۸ مورد آن به توسعه واکسن و ۱۰ پروژه دیگر به توسعه دارو برای این بیماری تعلق دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید