پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سفیر ایران در روسیه گفت: با رئیس صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه (سازمان مسئول تامین مالی طرح تولید واکسن کرونا در روسیه) گفت وگوهایی صورت گرفت و مقام‌های دو کشور نیز چند دور رایزنی در این خصوص انجام داده اند. ما اعلام کردیم که در عرصه تولید واکسن کرونا همکاری خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که تهران مصمم به همکاری با مسکو در ساخت واکسن کووید-19 است.

جلالی روز جمعه در نشست خبری در هولدینگ خبری «روسیا سگودنیا» در مسکو گفت: ایران و روسیه با یکدیگر در عرصه ساخت واکسن کرونا همکاری می کنند و در این مورد رایزنی ها جریان دارد. 

وی افزود: با «کریل دمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه (سازمان مسئول تامین مالی طرح تولید واکسن کرونا در روسیه) گفت وگوهایی صورت گرفت و مقام‌های دو کشور نیز چند دور رایزنی در این خصوص انجام داده اند. ما اعلام کردیم که در عرصه تولید واکسن کرونا همکاری خواهیم کرد. 

 واکسن کرونا در روسیه به نام اسپوتنیک- وی یک ماه پیش به ثبت رسیده است و به شهرهای مختلف روسیه منتقل شده و واکسیناسیون با آن شروع شده است. 

ترامپ عذر خواهی کند 

سفیر ایران در روسیه در بخش دیگری از نشست خبری گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید در برابر ایران بخاطر خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عذرخواهی کند. 

وی تصریح کرد: آمریکا باید زیان های اقتصادی و سیاسی که بر اثر خروج این کشور از برجام به ایران وارد شده است را جبران کند.

تشدید تحریم های آمریکا بر همکاری ایران با روسیه و کشورهای آسیای میانه تاثیر نمی گذارد

  سفیر ایران در روسیه در ادامه نشست خبری در روسیا سگودنیا گفت: تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران بر همکاری تهران و مسکو و کشورهای آسیای میانه تاثیر نمی گذارد.

 جلالی با بیان این مطلب گفت: البته سعی خواهیم کرد بهترین روابط را با همسایگان و دوستان خود داشته باشیم که با آنها دارای تاریخ مشترک و همچنین البته وابستگی متقابل اقتصادی هستیم .

وی افزود: به طور طبیعی فدراسیون روسیه مهم ترین شریک ما است.دیدگاه رهبر و دولت و مردم ما این است که ما باید با روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند و همسایه بزرگ شمالی خود همکاری کنیم و باید بهترین روابط را با کشورهای همسایه خود در منطقه داشته باشیم. 

سفیر ایران با بیان اینکه با  تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه نیز پروژه های مشترک داریم، اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همه کشورهای همجوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.