کاوشگر پارکر نزدیک تر از همیشه به خورشید

طبق اطلاعات ناسا امروز کاوشگر خورشیدی پارکر برای ششمین بار از کنار درخشان ترین ستاره منظومه شمسی گذر می کند و فاصله آن تا سطح خورشید به ۸.۴ میلیون مایل می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاوشگر خورشیدی پارکر امروز رکورد قبلی خود را می شکند و به فاصله ۸.۴ میلیون مایلی سطح خورشید می رسد.

مهر نوشت: این کاوشگر که در سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا ارسال شد، هم اکنون با سرعت ۲۸۹ هزار و ۹۲۷ مایل برساعت در حال حرکت است و برای ششمین بار از کنار خورشید می گذرد. در هر گذر، فاصله پارکر تا خورشید کمتر می شود.

در تابستان امسال نیز کاوشگر پارکر با استفاده از گرانش ونوس مسیر خود را تنظیم کرد و به خورشید نزدیک تر شد. نور رئوفی یکی از محققان  پروژه کاوشگر خورشیدی پارکر در آزمایشگاه JPL ناسا در این باره می گوید:  طی آخرین مدار کاوشگر دور خورشید ما مانورهای علمی بیشتری انجام دادیم. اکنون تمرکز ما روی بادهای خورشیدی است که در فاصله نزدیکتری به سطح ستاره می روند. ما همیشه منتظریم تا با نزدیک شدن به خورشید پدیده جدیدی را رصد کنیم. همزمان با اوج گرفتن فعالیت های چرخه خورشیدی، می توانیم آنها را ازنقطه نظر  بی سابقه ای بررسی کنیم.

کاوشگر پارکر  اطلاعاتی درباره فعالیت های خورشیدی را جمع آوری می کند تا درک بهتری از اتمسفر خارجی آن(کرونا) برای محققان فراهم کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید