پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

بیانی: کار استقلال برابر الاهلی سخت نیست/ امیدوارم رحمتی از انتخابش پشیمان نشود

یک کارشناس فوتبال معتقد است استقلال با ورود علی کریمی از نیمه دوم، توانست الشرطه را عقب ببرد و سوار بر بازی شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پس از چندین روز استراحت، استقلال بالاخره نخستین بازی خود را در شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرد و در برابر الشرطه عراق قرار گرفت. مصاف نمایندگان ایران و عراق نتیجه‌ ای بهتر از تساوی یک_ یک نداشت تا آبی ها فرصت صعود به مرحله بعد در هفته پنجم را از دست دهند و امیدوار به بازی پایانی با الاهلی عربستان بمانند.

شاگردان مجید نامجومطلق برای صعود به مرحله بعد به یک پیروزی با اختلاف دو گل (بدون اما و اگر باشد) برابر الاهلی عربستان نیاز دارند که با شکست در این بازی هم به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد خواهد شد اما مهم‌ترین مشکل استقلال در برابر الشرطه بازی پراشتباه و کم رمق این تیم مقابل عراقی‌ها بود که اجازه داد آن ها یک نیمه سوار بر بازی شوند.

در دیگر بازی این هفته، شهرخودرو در برابر تیم نصفه و نیمه الهلال قرار گرفت و به تساوی بدون گل رضایت داد. شاگردان رحمتی که تاکنون نتوانستند گلی را در آسیا به ثمر برسانند، در این دیدار هم شانسی برای گلزنی نداشتند و در نهایت با این تساوی اولین امتیاز خود را در آسیا کسب کردند و الهلال نیز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

شاهین بیانی در گفت‌ و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛‌ درباره تساوی استقلال و الشرطه که منجر به کشیده شدن معمای صعود آبی ها به هفته ششم شد، اظهار کرد: به نظرم نتیجه تساوی عادلانه بود. هر دو تیم یک نیمه خوب بازی کردند و می توانستند بیش از یک بار دروازه حریف را باز کنند. با این وجود معتقدم حملات الشرطه در نیمه نخست خطرناک تر بود اما در نیمه دوم الشرطه مقابل دروازه تیمش تجمع کرده بود و استقلال ناچار به شوت زدن شد.

این کارشناس فوتبال درباره نمایش ضعیف استقلال در نیمه نخست گفت: استقلال برای حمله و تحت فشار قراردادن حریف وارد زمین شد اما فاقد توان لازم برای حمله کردن بود. در بخش هجومی این تیم ارتباط بین خط هافبک و حمله قطع شده بود و از طرفی در ضد حملات بسیار شکننده ظاهر شدند. برتری هوایی الشرطه باعث شد دروازه این تیم چند بار تهدید شود و در نهایت هم دروازه استقلال روی یکی از ضربات ایستگاهی باز شد.

او با اشاره به ضعف استقلال در خط دفاعی گفت: من فقط نظر شخصی خودم را درباره خط دفاعی می‌گویم چرا که در تمرینات حضور ندارم و از عملکرد مدافعان بی خبر هستم. من ترجیح می دهم دانشگر و چشمی زوج خط دفاعی باشند اما دیشب غلامی و چشمی در خط میانی بودند و از طرفی در کناره های زمین میلیچ نتوانست در امور دفاعی موثر ظاهر شود و عمده حملات الشرطه هم از همین بخش بود.

بیانی به غیبت کریمی در نیمه نخست اشاره کرد و افزود: واقعا کریمی در یک سال اخیر رشد خیلی خوبی داشته و بی دلیل نیست اگر بگوییم او در حال حاضر از بهترین هافبک های ایران است و می تواند در اروپا هم بازی کند. تاثیر غیبت و حضور او در زمین در دو نیمه مشهود بود. او کاملا بازی را اختیار گرفته بود و به استقلال نظم داد. حتی در امور دفاعی هم تاثیرگذار بود. متاسفم که او از استقلال می رود و مدت ها طول می کشد تا بازیکنی با کیفیت او به استقلال ملحق شود. در هر حال کاری هم نمی توان کرد چون بازیکنان دنبال پیشرفت هستند و او می خواهد فوتبالش را در اروپا دنبال کند.

4AC67DE9-9FEF-4400-86E1-CEBBF7883788

این پیشکسوت استقلال به نمایش ضعیف اسماعیلی اشاره کرد و گفت: مدت ها است که اسماعیلی را آماده نمی بینم. او دیشب چند بار به کناره ها زد تا به عنوان وینگر تلاش کند اما فاقد توانایی های لازم برای بازی در این پست است و باید در مقابل هافبک های دفاعی بازی کند و توپ را به چرخش در بیاورد. علاوه بر این خودش هم افت فاحشی نسبت به گذشته داشته که تاثیر مصدومیت‌های پی‌در پی در او مشهود است.

او درباره خط حمله استقلال و تاثیر ارسلان مطهری در زمان کوتاه ورود به زمین گفت: واقعا از بازی او خوشم می‌آید. بسیار پرتلاش است. باید بیشتر به ارسلان میدان داده شود. البته عرصه هم برای او تنگ شده چرا که دیاباته و قایدی در زمین هستند اما در نیمه دوم تیم را به تلاش بیشتر فرا خواند. در بازی های گذشته هم ارسلان نشان داده که موقعیت شناس خوبی است و امیدوارم او به حقش برسد. همیشه آمادگی بالایی را از خودش نشان می دهد و واقعا تشنه موفقیت با استقلال است.

بیانی درباره سرنوشت استقلال در این مسابقات و بازی با الاهلی عربستان تصریح کرد: امیدوارم مجید تیم را از نظر روحی و روانی بالا ببرد تا استقلال در برابر الاهلی اشتباهات بازی با الشرطه را انجام ندهد. البته فکر می کنم در آن مسابقه به علت حضور کریمی از ابتدای بازی، استقلال نظم خوبی داشته باشد. کار استقلال سخت نیست بلکه نیاز به تمرکز بالایی دارد تا حریف عربستانی خود را شکست دهد.

این کارشناس فوتبال درباره نمایش شهرخودرو مقابل الهلال عربستان گفت: مشخص بود که الهلال به علت غیبت بازیکنانش توانی برای ارائه بازی همیشگی خود ندارد اما شهرخودرو هم تیم معمولی این مسابقات بود و دیشب هم نتوانست فرصتی را خلق کند. البته علت موضوع هم در جوانی و کیفیت فنی پایین این تیم است. شهرخودرو اگر می خواهد در آسیا موفق شود باید بازیکنان باکیفیت‌تری داشته باشد. کما اینکه کم تجربگی کادرفنی و برخی مسائل دیگر در ناکامی این تیم موثر است. من خوشحالم که با این وضعیت بازی را نباختیم.

بیانی درباره مربیگری سیدمهدی رحمتی  در شهرخودرو اظهار کرد: امیدوارم در این عرصه موفق شود. مربیگری متفاوت از دنیای بازیگری است و شما به جای اینکه خودتان را آماده نگه دارید، باید یک تیم با شمار زیادی بازیکن را برای یک بازی آماده کنید و اگر اشتباهی صورت بگیرد، متهم ردیف اول مربی است. امیدوارم رحمتی از انتخابش پشیمان نشود و فرصت لازم به  او داده شود تا کسب تجربه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید