مواد خوراکی مفید برای پاکسازی رگ های قلبی

یکی از بیماری های شایع که جان افراد را می گیرد، سکته قلبی است، که سبک اشتباه زندگی و برنامه غذایی نامناسب در آن موثر است، برای پیشگیری از آن می توانید به استفاده از موادغذایی زیر رگ های قلبی را پاکسازی کنید.

لینک کوتاه کپی شد
 
جی پلاس، بروز سکته قلبی از مسدود شدن رگ های قلبی ایجاد می شود که این امر نتیجه مصرف برخی از خوراکی ها و مواد غذایی چرب است که به مرور در رگ های خونی و قلبی فرد رسوب کرده و در نهایت گرفتگی عروق و سکته را به همراه خواهد داشت. بیشتر افراد برای پیشگری از بسیاری بیماری ها معمولا به پاک سازی بدنشان می پردازند، اما کمتر کسی برای حفظ سلامتی خود به پاک سازی رگ های قلبی اش می پردازد.
 
بهداشت نیوز نوشت: یکی از راه هایی که به راحتی می توان از طریق آن به پاک سازی رگ های قلبی پرداخت مصرف برخی از خوراکی ها و مواد غذایی است که به شما در فرآیند پاک سازی کمک می کند.
 
سیر
یکی از عواملی که در گرفتگی و مسدود شدن رگ های قلبی و بروز سکته در افراد بسیار تاثیرگذار است کلسترول بالاست. زمانی که افراد بدون در نظر گرفتن عوارض حاصل از مصرف غذا های چرب به زیاده رویی در این دسته از غذا ها می پردازند به بیماری کلسترول خون بالا مبتلا می شوند که در اکثر مواقع نیز بدون علامت است. زمانی که چربی موجود در خون افزایش می باید به مرور بسته شدن رگ های قلبی را به همراه دارد.
 
قرار دادن سیر در برنامه غذایی روزانه حتی به عنوان چاشنی و ادویه به کاهش میزان کلسترول کمک می کند و هنگامی که کلسترول و چربی های اضافه موجود در بدن و رگ کاهش یاید این امر سبب می شود تا خون در رگ ها به خوبی جریان داشته و احتمال سکته قلبی ناشی از چربی خون در افراد کاهش یابد.
 
جو دوسر
در بین غلات جو دوسر از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است که به شما در پاک سازی رگ ها کمک می کند. جودوسر حاوی مقدار مشخصی چربی سالم است که برای بدن برخلاف دیگر چربی ها، مفید است. در بین انواع فیبر های موجود فیبر های محلول در آب تاثیر بسیار زیادی را در کاهش چربی و کلسترول خون دارد که جو دوسر از مقدار قابل توجه و بسیار زیادی فیبر محلول در آب برخوردار است که به کاهش کلسترول در بدن و رگ های قلبی و خونی می پردازد. علاوه بر این مصرف این غلات می تواند قند خون شما را نیز کاهش دهد، پس از مصرف جودوسر غافل نشوید.
 
سیب
در بین میوه ها مصرف برخی از آن ها نه تنها سبب تقویت قلب و عروق می شوند بلکه به کاهش کلسترول و چربی خون می پردازند. سیب یکی از میوه هایی است که به پاک سازی عروق قلبی می پردازد و سبب می شود تا شما تا حدی از ابتلا به سکته قلبی در امان باشید، زیرا همانطور که گفته شد سیب مانند جودوسر حاوی فیبر محلول در آب است و همچنین مواد معدنی موجود در سیب مانند فلانوئید نه تنها فشار خون را کاهش می دهد بلکه از شما در برابر سکته های قلبی حفاظت می کند.
 
ماهی
شاید برایتان جالب باشد که قلب برای بهبود کارکرد و بهتر شدن جریان خون در رگ ها به یک سری چربی هایی احتیاج دارد که به چربی های خوب و مفید معروف هستند. چربی های مفید را که نام مستعار آن امگا 3 است، می توان از طریق مصرف انواع غذا های دریایی از قبیل ماهیدریافت کرد؛ پس ماهی هم در کنار دیگر خوراکی های که نام برده شد می تواند غذای موثری برای پاک سازی رگ های قلبی و عروقی شما باشد.
 
انار
با نزدیک شده به فصل زمستان انار یکی از میوه های است که در این فصل مورد استفاده قرار می گیرد. برای میوه انار خواص بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که تصفیه خون یکی از هزاران فواید این میوه است. همچنین انار در بین گروه مرکبات از میزان بیشتری آنتی اکسیدان برخوردار است که این امر عامل اصلی است که سبب می شود تا مصرف آب انار موجب جلوگیری از گرفتگی و مسدود شدن عروق قلبی و در نهایت بروز سکته شود.
 
روغن زیتون
در بین انواع روغن های موجود، روغن زیتون نه تنها سلامتی را به خطر نمی اندازد بلکه می تواند تامین کننده سلامتی نیز باشد. روغن زیتون به دلیل داشتن چربی های اشباع نشده به شما کمک می کند تا بر اثر مصرف این روغن کمتر در معرض ابتلا به سکته قلبی قرار بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید