دردسر پرسپولیس در دوحه با قوانین سختگیرانه

برخلاف تصور میزبانی قطر برای لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز صدای تیم های ایرانی را در آورده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌برخلاف اینکه تصور می شد میزبانی قطر برای رقابت های متمرکز لیگ قهرمانان آسیا به خوبی انجام شود و مشکلی برای تیم های میهمان پیش نیاید باشگاه های ایرانی حاضر در دوحه از شرایط میزبانی این کشور اصلا رضایت ندارند.

فارس نوشت؛ محل اقامت چهار نماینده ایران در این بازی ها به همراه شرطه عراق و پاختاکور ازبکستان در هتل دوسیت است. هتلی کوچک که 6 میزبانی 6 تیم را برعهده دارد اما از نظر امکاناتی کمبودهایی دارد و باعث ایجاد دردسر شده است.

قوانین سختگیرانه AFC برای برگزاری رقابت ها و پروتکل هایی که به خاطر بیماری کرونا در نظر گرفته شده محدودیت هایی را برای همه تیم ها درست کرده که با حضور در یک هتل کم امکانات کار را سخت کرده و مسئولان تیم های ایرانی در عجب هستند که چرا AFC با میزبانی این هتل برای 6 باشگاه موافقت کرده است.

سالن کوچک بدنسازی این هتل و نامشخص بودن ساعت تمرینی تیم ها برای استفاده از این سالن یکی از مشکلات هر 6 باشگاه است. همچنین همان طور که از قبل قطر اعلام کرد سرو غذا در سالن غذاخوری امکان ندارد و بسته های غذایی در ظروف یک بار مصرف پشت در اتاق ها گذاشته می شود و ظاهرا بعد از هر بار که بسته های غذایی آورده می شود اطلاع رسانی درستی بابت ساعت پخش غذا وجود ندارد و گاها پیش آمده که اعضای تیم ها با غذاهای سرد روبرو شده اند. 

لابی این هتل نیز به اندازه ای نیست که افراد مختلف برای وقت گذرانی و یا انجام برخی امور وارد آن شوند. 

در این بین محدودیت در ورود و خروج به هتل و فضای شهر هم مزید بر علت شده تا اگر تیمی با مشکلی روبرو شد، با شرایط پیچیده ای روبرو شود. به طور مثال این اتفاق برای باشگاه پرسپولیس رخ داده است. 

برخی از وسائل اعضای کاروان سرخپوشان جامانده بود که شامل 26 ساک و تخت ماساژور بوده است. اکنون این وسائل به فرودگاه دوحه رسیده اما هیچ یک از اعضای تیم حق خروج از هتل و رفتن به فرودگاه را ندارد و از آن سو هم کسی حق ندارد از فرودگاه به این هتل بیاید. 

این مسئله اعتراض شدید پیروانی مدیر تیم پرسپولیس را پی داشت و به مسئولان برگزاری مسابقه که در هتل مستقر هستند این اعتراض را اعلام کرد و در نهایت به او قول دادند این وسائل هر طور شده سر تمرین به دست پرسپولیس برسد. 

هوای گرم و شرجی قطر را هم باید به این وضعیت اضافه کرد و باید گفت چرایی انتخاب این هتل رای میزبانی از 6 تیم مبهم است. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این قرار بود هتل فوق لوکس و مجهز ازدان دوحه را در اختیار نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2020 قرار دهد ولی به صورت غیرمنتظره این هتل 5 ستاره میزبان ایرانی ها نشد بلکه هتل دوسیت دوحه میزبان نمایندگان ایران در دوحه شد.
هتل ازدان پلاس یکی از بهترین هتل های دوحه به شمار می آید که تمام امکانات یک شهر را به صورت یکجا دارد. این هتل شامل زمین ورزشی، استخر، فروشگاه مجزا و تمام امکانات لازم برای سکونت یک تیم ورزشی را داشت و همچنین ظرفیت این هتل با هتل دوسیت قابل قیاس نیست.

این اقدام AFC در قبال نمایندگان ایران و سلب امتیاز از استفاده از بهترین هتل دوحه درحالیست که برای رضایت سعودی ها حاضر شد دو هتل مجزا در اختیار آنها در لیگ قهرمانان آسیا قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید