افزایش قیمت چند برابری قطعات وارداتی خودرو

کاظمی گفت:در هفته‌های گذشته قطعات وارداتی خودرو به شدت گران شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با تاکید بر اینکه قیمت لوازم یدکی به شدت افزایش داشته است، گفت:به دلیل افزایش نرخ ارز، قطعات خودروهای خارجی بیشتر افزایش قیمت را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با بیان اینکه قیمت برخی از لوازم یدکی به صورت هفتگی افزایش پیدا می کند، تشریح کرد:در طول چند هفته گذشته شاهد افزایش ۲ برابری قطعات مهم خودرو هستیم. دیسک و صفحه بیشترین افزایش قیمت را داشته است چرا که اکثر این قطعات وارداتی هستند.

کاظمی با بیان اینکه بیشترین قطعات وارداتی فرانسوی، آلمانی و ژاپنی هستند، بیان کرد: واردات قطعات خودرو آزاد است و با نرخ ارز آزاد آن‌ها را خریداری می‌کنیم. در گذشته ارز نیمایی به واردات قطعات خودرو اختصاص پیدا می کرد که خذف شده است.

او ادامه داد:مشکلی در تامین قطعات مورد نیاز خودرو‌های داخلی وجود ندارد، همچنین این مشکلات برای خودرو‌های چینی به دلیل تداوم مراودات با تجار و تولیدکنندگان این کشور کمتر است، اما عمده مشکلات مربوط به دیگر خودرو‌های خارجی است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی در قیمت لوازم یدکی خودرو موثر است، گفت: محدودیت فروش تولیدات صنعتی یا محدودیت در تبادلات مالی منجر می‌شود قیمت تمام شده یک جنس وارد شده برای واردکنندگان و فروشندگان بیشتر شود.

به گفته کاظمی تحریم باعث می‌شود واردکنندگان نتوانند قطعات یدکی خودرو را به طور مستقیم از تولیدکنندگان خارجی خریداری کنند، بنابراین پای واسطه‌ها و دلال‌ها وسط می‌آید و هر یک از این مراحل به معنی گران‌تر شدن قیمت تمام شده کالای وارداتی است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در روند اداری ترخیص کالا از گمرک و بوروکراسی اداری موجب می شود لوازم یدکی گران تر به دست مصرف کننده برسد، گفت:نهاد‌های بالا باید دستی فکری به حال این رویه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید